• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren (de zoveelste vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven J.

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Ik heb alle vragen die gaan over gekleurde cellen bekeken maar kom er voor mezelf nog niet uit. Ik heb een werkrooster van medewerkers waarin verschillende codes staan. In een cel kan staan een letter en een getal of alleen een getal. Denk hierbij aan v8 (8 uur verlof), b8 (8 uur bijzonder verlof), c4 (4 uur cursus), r8 (8 uur roostervrij) maar ook 8w (8 uur werken met waakdienst) of c4w (4 uur cursus en waakdienst). Nu wil ik dat de eerste letter de kleur van de cel bepaald en als er een letter achter staat dat die de omlijning aanpast. Ik heb niet zoveel zin om elk soort item apart te benoemen want dat zijn er een heleboel. Wie kan mij helpen aan de juiste VBA code????

Gr, Steven

Bijlagen

Nu wil ik dat de eerste letter de kleur van de cel bepaalt en als er een letter achter staat dat die de omlijning aanpast.

Nou, dit klopt al niet want er zijn codes die met een letter beginnen en, die met een cijfer beginnen.....

Dus dat maakt het voor de oplossers niet eenvoudiger!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan