• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren maar niet dmv voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Ik heb hier een document en ik wil dat als er in Kolom D een Xje (RIJ 8) staat. Dat dan Kolom A rij 8 rood word. Maar hoe doe ik dit ik heb al met voorwaardelijke opmaak zitten knooien maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt.
Iemand een idee:rolleyes:

Kan gewoon met VWOpmaak

Selecteer heel kolom A , of tot waar nodig.
Opmaak formule:
Code:
=$D$8="x"
En kies je opmaak.

Ok dit werkt maar nu wil ik dat alleen de cel A8 rood wordt en niet heel A. Maar dit is niet het enige Xje D heeft bijv 3 Xjes D2, D6, D7 en dan moet bij A cel A2, A6 en A7 rood worden hoe doe ik dit.....:thumb:

Ok dit werkt maar nu wil ik dat alleen de cel A8 rood wordt en niet heel A. Maar dit is niet het enige Xje D heeft bijv 3 Xjes D2, D6, D7 en dan moet bij A cel A2, A6 en A7 rood worden hoe doe ik dit.....:thumb:
Bij de eerste voorwaarde staat er 1 x,
ra, ra, hoeveel x-en er dan bij de tweede en derde voorwaarde zouden moeten staan:evil:

@zapatr.....Lijkt me geen probleem:evil:
Jeroen,
Selecteer weer heel kolom A, en volgende formule in de vwopmaak.
Code:
=LENGTE(D1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(D1;"x";""))>0

@zapatr.....Lijkt me geen probleem:evil:
Nee dat leek mij ook en daarom gaf ik er ook geen antwoord op.
als het antwoord voor 1 x gegeven is en de vragensteller heeft het over maximaal 3 x'en, dan zou hij toch zelf een tweede en derde voorwaarde moeten kunnen toevoegen, nietwaar?

Als je dan toch niet wilt antwoorden,reageer dan helemaal niet, dit soort geneuzel vervuild alleen het forum.
Niemand heeft hier iets aan, voor mij einde discussie.

dit soort geneuzel vervuild alleen het forum.
Zo'n soort opmerking kun je naar mijn mening beter eerst maken aan het adres van sommige vragenstellers. Gelet op de vragen die hier gesteld worden, kan het geen kwaad om sommige vragenstellers erop te wijzen dat zij af en toe ook eens een heel klein beetje moeten nadenken.

Ik interpreteer je vraagstelling zo:

Code:
=$D1="x"

Het scheelt maar 1 $-teken met een eerder gegeven oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan