• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Etienne1978

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2012
Hallo,

Ik wil graag een cel een kleur geven als er in een ander tabblad in een bepaalde cel de waarde niet gelijk is aan 0.

Mijn voorbeeld zier er als volgt uit:

Ik heb een Tabblad controle in dit tabblad staat in cel L50 een formule (=+'Contr. BBZ'!C23+'Contr. BBZ'!C30+'Contr. BBZ'!C38+'Contr. BBZ'!C44+'Contr. BBZ'!G27+'Contr. BBZ'!K27). De uitkomst van deze formule is 0. Echter wil ik deze cel een kleur geven omdat in het tabblad Contr. BBZ de cel(len) G27 en K27 niet gelijk zijn aan de waarde 0.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt met niet.

Ik heb het ook met voorwaardelijke opmaak geprobeerd maar daar kun je geen verwijzing naar andere werkbladen doen.

Alvast bedankt.

Groet,
Etienne

Een verwijzing naar een ander blad kan je maken met een gedefinieerde naam in de Vw-opmaak.

Zie eerste twee bladen.

Bijlagen

wordt al iets duidelijker voor mij echter hoe verwijs ik naar het blad contr. BBZ en dan cel G27 en K27 bij voorwaardelijke opmaak. Deze waarde in de cellen moet 0 zijn anders moet het een kleur krijgen.

bv. contr. BBZ!G27<>0

Maar ik ben geen helderziende.

Bedankt maar het wil niet lukken dan geeft hij weer aan dat ik geen verwijzing naar een ander blad mag maken bij voorwaardelijke opmaak.

ik wil deze nu proberen maar dan krijg ik een foutmelding
=Contr.BBZG27=<>0

gebruik ik deze formule dan doet hij niks
=Contr.BBZG27<>0

=Ged.naam<>0

Plaats het bestand eens.

Kijk maar eens of het werkt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan