• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren op basis van drie voorwaarden

maane089

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
Hallo excel-freaks en anderen die excel zo ontzettend leuk vinden,

In het bijgaande Excel-document wil ik een cel laten kleuren in een tabel op basis van drie (flexibele) voorwaarden, die elk afkomstig zijn vanuit andere werkbladen. In cel B15, B15 en B17 kan (hoeft niet) steeds iets anders komen te staan.
Waar het mij om gaat is dat gezocht wordt naar de cel die matcht als voldaan wordt aan drie voorwaarden (in dit geval):

voorwaarde 1: B15 = 1 (dat kan variëren van 1 tot en met zes, maar dat terzijde)
Voorwaarde 2: B16 = A (dat kan variëren van A tot en met K)
voorwaarde 3: B17 = (in dit geval) 300 (dat kan dus variëren vanaf 300 tot en met 1.300)

Als aan de bovenstaande drie voorwaarden voldaan wordt, dan wil ik dat (in dit geval) cel B8 een kleurtje krijgt, bijvoorbeeld roze.
In het tweede voorbeeld daarnaast zou dus cel E4 het roze kleurtje moeten krijgen.
In het geval er geen match is gewoon geen kleurtje of misschien ergens een rode opvulling in een van de voorwaarden.

Wie kan mij aan een oplossing helpen??

Natuurlijk ook nu weer ontzettend bedankt voor het meedenken!

Frank.

Bijlagen

Beste AHulpje,

dat is 'm helemaal!!

Ontzettend bedankt voor je meedenken en (A)hulp(je).

Groet,

Frank.

Terug
Bovenaan Onderaan