• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost cel kleuren = waarde geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 497449
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 497449

Goedemorgen,

Wanneer je een cel een bepaalde waarde geeft kun je middels voorwaardelijke opmaak de cel automatisch markeren.

Nu zou ik graag het omgekeerde willen...
Mocht ik een cel geel markeren dan krijgt deze automatisch de waarde ...

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Niet zonder programmeren. VO is tenslotte een hulpmiddel om door middel van de celwaarde een opmaak te bepalen. Dat kan natuurlijk nooit andersom. Maar waarom zou je dat willen? Het lijkt mij een stuk makkelijker om een waarde (of tekst) in te typen in een cel en op basis daarvan de kleuren etc. in te stellen. Kost echt minder tijd ook nog.
Alternatieven zijn dus: alles programmeren (maar dan heb je geen meer VO nodig) ofwel een validatielijst op de cel te hangen met de te kiezen waarden. Dan hoef je a) niet te programmeren en b) heb je nog steeds VO.

of een voorbeeldbestandje dat duidelijkheid brengt.

Bovendien kan je een cel kleur niet afdwingen. Men kan vrij kiezen uit alle miljoenen kleuren die Excel heeft.

Wat natuurlijk wel kan is dat je een cel een kleur geeft als je een vaste waarde hebt die ingevuld wordt of een waarde lager als of een waarde tussen twee getallen bijv. 50-75.

Goedemorgen,

Wanneer je een cel een bepaalde waarde geeft kun je middels voorwaardelijke opmaak de cel automatisch markeren.

Nu zou ik graag het omgekeerde willen...
Mocht ik een cel geel markeren dan krijgt deze automatisch de waarde ...

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bedankt voor jullie feedback. Ook hier kan ik iets mee 🙂

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan