• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tae

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Berichten
27
Hallo,

In het bijgesloten bestand(verkleind) zou ik graag het volgende gerealiseerd willen zien wat ikzelf niet terug kan vinden op deze site en wat ik zeker zelf niet voor elkaar kan krijgen.

Via het blad "calc" selecteer ik op het blad "norm" een cel met daarin een kengetal en wil graag dat deze cel na selectie een kleur krijgt (en houd) als er later een ander kengetal wordt gekozen deze laatst gekozen cel een kleur krijgt en de voorlaatste keuze weer naar zijn oorspronkelijke kleur gaat.

Ben zeer benieuwd naar de reactie(s)

mvrgr, Tae
 

Bijlagen

  • glw calc..xlsx
    44,8 KB · Weergaven: 39
tae,

welkom op Helpmij.nl!
Na 29 keer bekeken nog geen reactie: dat betekent (voor mij in ieder geval wel) dat er meer uitleg nodig is dan nu beschikbaar.
 
Hallo Haije,

Dank voor jouw reactie.

Zoals je kunt zien in het bijgevoegde bestandje heb ik in het blad "calc" in kolom E via "=" de cellen ( =Norm!K13 en =Norm!J10) geselecteerd ik wil graag dat na selectie de gekozen cel(len) in het blad norm een accentkleur krijgt en dat bij het opheffen van de gekozen cel(len) de accentkleur ook weer verdwijnt.

Dit is bedoelt om op het blad norm de gemaakte keuze(s) snel terug te kunnen vinden, in het origineel is het een blad vol met getallen

Ik hoop dat dit e.e.a iets duidelijker maakt.

Mvrgrt, Tae
 
In voorwaardelijke opmaak op cellen bereik $I$7:$M$15:
Code:
=I7=Calc!$E$17
Code:
=I7=Calc!$E$19

Is dat wat je bedoelt?

Maar doordat er 3x een kengatal van 2,22 aanwezig is zullen voor E19 3 cellen oplichten.
 
Laatst bewerkt:
Beste Gijsbert,

Dank voor het meedenken en het was een optie geweest als de kengetallen maar 1x voorkomen in de lijst. Zoals eerder vermeld is dit bestandje verkleind en komen deze kengetallen op het volledige blad vaker voor. Het kleuren van meerdere cellen met dezelfde kengetallen is helaas geen optie, alleen de geselecteerde cel zal moeten kleuren.

Mvrgrt, Tae
 
Het kleuren van meerdere cellen met dezelfde kengetallen is helaas geen optie, alleen de geselecteerde cel zal moeten kleuren
Hoe wil je de link dan leggen? Het is me nog niet erg duidelijk wat je wilt.
Misschien is het een optie om even handmatig te laten zien welke uitkomst je verwacht!
 
Met een macro.
 

Bijlagen

  • glw calc..xlsb
    50,4 KB · Weergaven: 38
Beste VenA,

Precies wat ik graag wilde, hartelijk dank.

vrgrt, Tae
 
Graag gedaan. Moet, denk ik, eenvoudiger kunnen maar als het werkt dan werkt het:d

Nb. Module1 kan je nog weggooien. (Heb ik alleen gebruikt om de opmaak op te halen.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan