• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kolom A vullen met X bij bepaalde waarde in kolom B

Status
Niet open voor verdere reacties.

excel2007

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik wil in de cel in kolom A een X laten verschijnen als in kolom B een waarde staat die begint met 99W.
De lengte en inhoud van kolom B is afhankelijk van de waarde in cel B1. Kolom B wordt gevuld door vertikaal zoeken, maar deze formules heb ik er even uit gelaten.
Ik wil dat in kolom A bij desbetreffende 99W-waardes een X is verschijnt en dat deze X nadien handmatig weg te halen is zodat ik later in kolom A kan filteren op de overgebleven X-en. Als bijlage een test bestand.

Bijlagen

Zoiets?
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Blad1")
last_row = ws.Cells(ws.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
For j = last_row To 1 Step -1
If (Range("B" & j) Like ("99W*")) Then
    Range("B" & j).Offset(0, -1).Value = "X"
    End If

Next
End Sub

Of dit in kolom A:
Code:
=ALS(LINKS(B4;3)="99W";"X";"")

Variatie op gast0660:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    If Sh.Name = "Blad1" Then
        For j = 3 To Cells(ActiveSheet.Rows.Count, "B").End(xlUp).Row
            If Left(Range("B" & j), 3) = "99W" Then
                Range("A" & j).Value = "X"
            End If
        Next
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Het werkt bijna zoals ik het wil hebben, echter als ik een X in kolom A weghaal komt deze terug als ik een andere cel kies in kolom A.

Dan moet je dus de functie gebruiken die ik plaatste in plaats van dat stukje VBA.

In het oosten van Nederland betekent "slimmer" hetzelfde als "erger" :P

Echter als je dat kruisje van edmoor weghaalt komt het niet meer terug en dat van gast0660 wel.

Dus zal je de oplossing van gast0660 achter een button moeten hangen dan zet je de kruisjes terug wanneer dat nodig blijkt.

@ Edmoor,
Gelukkig ben ik niet van de Oostkantons van België, daar betekent het net hetzelfde.
Jij zegt laarzen en ik zeg botten anders waren het waarschijnlijk stiefel :P

@ Cobbe, idd.
Wat betekent slimmer in Middelkerke?
Je weet wel een stukje van de parking van Antwerpen.:p

Echter als je dat kruisje van edmoor weghaalt komt het niet meer terug en dat van gast0660 wel.

Dus zal je de oplossing van gast0660 achter een button moeten hangen dan zet je de kruisjes terug wanneer dat nodig blijkt.

Daarom zal TS duidelijker moeten zijn in wat precies de bedoeling is met wanneer wel en wanneer niet.

Ha ha! Slimmer betekent cobbe in Middelkerke! :) :)

En Middelkerke is dan weer de snuggercity van de kust.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan