• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kopiëren naar tabblad als naam gevonden wordt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Krist
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Krist

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2002
Hallo,

Ik wil de aanwezigheden bijhouden van enkele jongeren.
In één document komt het overzicht van alle jongeren per maand. In een ander document een overzicht per jongere.
Ik heb er voor het gemak één document van gemaakt voor hier.

Ik wil in het derde tabblad de waarden die in september/oktober ingevuld werden automatisch laten inbrengen.
Ik heb in het derde tabblad in CEL J10 een formule ingevuld, maar deze werkt niet...

Iemand een oplossing?
Met dank
KristBekijk bijlage Test.xlsm

Als alles in één werkmap staat kan het, MITS je de werkbladen hernoemt met een jaartal erachter, met een al redelijke complexe formule.
In C6, doortrekken naar rechts, en vervolgens kopiëren naar rijen 10, 14, etc.:
Code:
=INDIRECT("'"&$C3&"'!"&ADRES(VERGELIJKEN($A$6;INDIRECT("'"&$C3&"'!$B$6:$B$36");0)+7;KOLOM()+1))
Uit je vraag maak ik op dat je nog met verschillende bestanden werkt. Vergeet het dan maar. Is niet te doen.

Laatst bewerkt:
Je werkt met samengevoegde cellen, dat raad ik je in ieder geval af.

Je komt hier vroeger of later mee in de problemen.

Je zou dit eens kunnen proberen:

Code:
Sub Macro2()

Application.ScreenUpdating = False
    Dim Msg, Style, Title, Response, MyString
Msg = "Leerling geselecteerd?"
Style = vbYesNo + vbQuustionOK
Title = "Maak keuze"
Style = vbYesNo + vbQuuestion
Response = MsgBox(Msg, Style, Title)
If Response = vbYes Then

ActiveCell.Select
ActiveCell.Offset(0, 0).Range("A1:BL3").Select
Selection.Copy
Worksheets.Add
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False

End If

If Response = vbNo Then

ActiveSheet.Select
Range("A1").Select

End If

End Sub

Het is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar je haalt er in elk geval wel de data per leerling per maand mee op. Dit werkt ook met samengevoegde cellen, maar gaan je bij bepaalde bewerkingen in Excel echt een keer opbreken. :mad:

Hier nog even je bestand:

Bekijk bijlage Kopie van Test-2.xlsm

Oei, ... Geen goed nieuws

Als ik de samengevoegde cellen weglaat, lukt het dan wel?
Er zijn 2 bestanden. Een bestand met de maanden en dan een individueel document per persoon met een jaaroverzicht...

Dank

Als ik de samengevoegde cellen weglaat, lukt het dan wel?
Dank

Nee. Het vermijden van samengevoegde cellen is een algemeen advies dat ik overigens van harte onderschrijf.
Het probleem met jouw opzet is de tabel met brongegevens. De datumstructuur is voor de gebruiker goed leesbaar maar aan excel bijna niet uit te leggen.
Excel werkt het prettigst als je brongegevens verzamelt in een platte tabel. In de bijlage heb ik een voorbeeld daarvan toegevoegd. Ik raad aan je brongegevens in die vorm in te voeren en als basis te nemen voor overzichten per maand en per persoon. Bijkomend voordeel is dat je nog meer analyses kunt uitvoeren, bijvoorbeeld welke activiteiten meer dan andere worden gedaan.

Bijlagen

Hallo,

Heb wat verder zitten werken en het lukt met verticaal zoeken.
Alleen het doorvoeren van de formules levert wat werk op. Maar dat is niet zo erg...
Alleen jullie bemerkingen dat er op termijn moeilijkheden zullen optreden, maakt me wat ongerust.
Kijken jullie nog eens?

Dank voor de hulp!Bekijk bijlage 306889

Bijlagen

In je aanwezigheidsoverzicht heb je de samengevoegde cellen in ieder geval niet aangepast !!!!

Hoi,

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je twee bestanden gebruikt, dus ik heb e.e.a in een bestand gezet, want ik werd helemaal ibbel van het heen en weer switchen tussen die bestanden. Formule een klein beetje aangepast, zodat hij 1. alles meeneemt en 2. makkelijk te kopiëren is. Het enige dat dan nog aangepast moet worden in de formule is de naam van het tabblad waar de data vandaan moeten komen. Verder heb ik alle samengevoegde cellen er uit gehaald; nergens goed voor en ze gaat in Excel bewerkingen vroeger of later problemen veroorzaken.

Code:
=ALS(VERT.ZOEKEN($A$6;September!$B$6:$BM$20;C1;0)="";"";VERT.ZOEKEN($A$6;September!$B$6:$BM$20;C1;0))

Bekijk bijlage Kopie van AanwezighedenOverzicht2.xlsx

Succes!

O ja, ik heb een keuzelijst voor de naam van de leerling in gevoegd, wel zo makkelijk

Laatst bewerkt:
Hallo, dank iedereen voor het meedenken. Is gelukt...
Dat trukje met het cijfer in de eerste rij is mooi gevonden:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan