• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kopieren als aan aantal voorwaarden voldaan wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriss

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Goedemorgen,

Graag zou ik het volgende in een macro (of op een andere manier) hebben staan:

Per regel zou moeten gelden: als (cel) I is "pdf" EN (cel) AZ is "pdf" OF "PDF" OF "Pdf", dan moet de waarde van (cel) AZ gekopieerd worden naar (cel) A.

Dus als

I = "pdf"
EN

AZ = "PDF"
OF
AZ = "pdf"
OF
AZ = "Pdf"

Dan: (cel) AZ kopieren naar (cel) A

Iemand die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!!!

Morriss,

Het is volgens mij beter als je er een voorbeeld met daarin een goede uitleg er bij doet.
Dan is het voor een ieder diuidelijker, denk ik.

Zoals Morriss al aangaf een voorbeeld is altijd handig.
Daarop vooruitlopend, kun je de volegnde formule in A1 plaatsen om aan genoemde voorwaarden te voldoen:
Code:
=ALS(EN(I1="pdf";HOOFDLETTERS(AZ1)="PDF");AZ1;"")
Mvg Leo

Bedankt voor de oplossing zo ver, maar dat is hem nog niet helemaal. Op het moment dat niet aan de voorwaarden voldaan wordt moet A namelijk zijn originele waarde behouden.

Zie bijlage voor een voorbeeld. Bedankt voor de moeite iig!Bekijk bijlage TEST.xlsx

Dat gaat inderdaad alleen met VBA.

Met de volgende macro gebeurt dit na b.v een druk op de knop.
Code:
Sub PDF()
Dim r As Range
Application.ScreenUpdating = False
    For Each r In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        If Range("I" & r.Row) = "pdf" And UCase(Range("M" & r.Row)) = "PDF" Then Range("A" & r.Row) = Range("O" & r.Row)
    Next
End Sub

Een andere methode is om dit in het on_change event van het werkblad te doen.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim iRij As Integer
   iRij = Target.Row
        If Cells(iRij, 9) = "pdf" And UCase(Cells(iRij, 13)) = "PDF" Then Cells(iRij, 1) = Cells(iRij, 15)
End Sub
Zie bijlage.
De event macro staat in het tweede werkblad.

Mvg Leo
Bekijk bijlage PDFloop.xlsm

Laatst bewerkt:
Helemaal super, dankjewel! Die Sub PDF() heb ik gebruikt, werkt als een zonnetje! Stel dat ik nou voor kolom M meerdere voorwaarden wil stellen, dus dat de voorwaarden bijvoorbeeld zijn: EN "PDF" EN "DOC"?

Moet ik dan 2 verschillende macro's maken of kan ik meerdere voorwaarden integreren?

Code:
Sub PDF()

Application.ScreenUpdating = False
    For Each cl In Range("A1:A" & Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).SpecialCells(2)
        If cl.Offset(, 8).Value = "pdf" And UCase(cl.Offset(, 12).Value) = "PDF" Or UCase(cl.Offset(, 12).Value) = "DOC" Then cl.Value = cl.Offset(, 14)
    Next
End Sub

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan