• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kopieren en plaatsen op een ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
273
we hebben een sheet met in cel C3 een getal ( komt overeen met een maand .
in cel V36 en V37 staan getallen die we willen plaatsen op blad2 met vba kan ik wel al de betrffende doelcel vinden maar hoe kopieer je nu V36 en plaatst die op blad2 in celc5 en V37 in D6 de code heb ik gevonden in deze groep maar kom ff niet verder .
wie kan helpen ?

in de bijlage een voorbeeldje met code
 

Bijlagen

  • cel vinden en plaatsen.xls
    18,5 KB · Weergaven: 20
Bijvoorbeeld zo:
Code:
Sheets("Blad2").Range("C5") = Sheets("Blad1").Range("V36")
Sheets("Blad2").Range("D6") = Sheets("Blad1").Range("V37")
 
helaas dat gaat niet want als er in C3 bv een 5 staat dan zullen de waarde net een cel lager moeten komen te staan op blad2
de enige constante is C3 die ik dan weer zoek met de vba code en eindigt dan in kolom A bij 5 van daar uit moet V36 twee cellen naar rechts en code V37 twee cellen naar rechts en een naar beneden
 
Dat voorbeeld is gewoon goed.
Uitgaande van je voorbeeld document je je uileg in #3 heb ik geen idee wat je bedoelt.
 
op blad1 in cel C3 staat een maand aangegeven , in het voorbeeldje een 4 ( april ) de waarden die in april van toepassing zijn staan op blad1 V36 3n V37
op blad2 , met vba , kan ik cde waarde van celC3 terug vinden in de kolom A van blad2 ( dus de 4 ) staat in A5

van daar uit moet ik dan V36 3n V37 plaatsen in C5, C6

de volgende maand zal op blad1 in cel3 dus een 5 staan en zullen de waarden van V36 en V37 op blad2 in C6, D7 moeten komen te staan.

ik hoop dat het zo wat duidelijker is beschreven .
 
Maak er eens dit van:
Code:
Sub uren_plaatsen()
    Z = Sheets("Blad1").Range("C3").Value
    
    Set c = Sheets("Blad2").Range("A:A").Find(Z)
    If Not c Is Nothing Then
        Sheets("Blad2").Cells(c.Row, 3) = Sheets("Blad1").Range("V36")
        Sheets("Blad2").Cells(c.Row + 1, 4) = Sheets("Blad1").Range("V37")
    Else
        MsgBox Z & " niet gevonden in kolom A van Blad2", vbCritical
    End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
top, dit is wat we willen .

erg bedankt voor je hulp .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan