• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kopieren uit ander bestand macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mark1987vw

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo!

Ik heb een vraag over het automatisch kopiëren van een cel uit een andere excelsheet.
Nu heb ik een macro aangemaakt die automatisch aan bepaald bestand opent van een bepaalde week. Dus wanneer het week 18 is. Dan opent die macro het excel bestand 'Startbedrag week 18'

Code:
Sub Bestand_openen()
'
' Bestand_openen Macro
'

'
   bnaam = "Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Startbedragen\" & "Startbedrag " & "Week " & Range("blad2!A1") & ".xlsm"

Workbooks.Open bnaam

End Sub

Wat ik nu wil is dat die automatisch uit dat bestand Cel D13 kopieert en plakt in Cel G37 van dat andere bestand.

Ik heb dit geprobeerd door middel van een macro zelf te maken en die een beetje aan te passen maar elke keer doet die het niet. Ik ben benieuwd of dit mogelijk is.

Bedankt in ieder geval!

Kijk eens naar dit:
Code:
Sub Bestand_openen()
    Set exDoc = Workbooks.Open("Y:\Administratie\Kassa\Restaurant\Startbedragen\" & "Startbedrag " & "Week " & Range("blad2!A1") & ".xlsm")
    waarde = exDoc.Sheets("Blad1").Range("D13")
    exDoc.Close
    MsgBox waarde
End Sub

Je gaf niet op uit welk blad D13 moet komen en naar welk blad van "dat andere bestand" G37 moet worden geschreven, maar dat kan je zelf wel :)

Laatst bewerkt:
Ja top dat is gelukt! bedankt.

Nu heb ik nog 1 vraag.

Hij opent nu het bestand en wil het daarna weer afsluiten. Wat goed is. Alleen vraagt die nog of ik het bestand wil opslaan. Is dit te voorkomen ? Of is dat nu eenmaal of kan dit niet worden voorkomen. Want dat scheelt weer een handeling

Tuurlijk:
exDoc.Close False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan