• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel koppelen aan verschillende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

cverhoofstad

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Eerst maar even wat gegevens om het duidelijker te maken: Sheet 1: Controle sheet
Sheet 2 (denmark) / Sheet 3 (germany).

in sheet 1 wil ik een cel hebben die ik kan koppelen aan sheet 2 of 3 of 4 of 5 etc.

Sheet 1 ziet er als volgt uit:

Land:
Postcode:
Prijs

Gewicht:

bij land wil ik dus in de cel ernaast aan kunnen geven dat hij de informatie mbt de postcode en de prijs gaat halen uit de sheet van het land dat ik bedoel.

Ik wil dus kunnen invullen land denemarken: in dat land moet ik postcode 51 hebben (deze valt in postcode groep 8 (staat in een tabel in de sheet van denemarken). en de prijs is 78 euro... Dan moet excel met het aantal kg komen (deze staan ook in excel vermeld onder de sheet van het land, dit ziet er als volgt uit:

-------------------------------1-------------2-------------3-------------- (postcode groepen)
1-100 kg-----------------45------------46-----------47--------------(prijs)
101-200kg---------------80------------81-----------82
etc.

10 1 --------------- (postcode is het 1e cijfer, en het 2e cijfer is de postcode groep)
11 1
12 3
12 2
13 1
15 3

Ok even uitleg over wat dit allemaal is: Ik moet facturen controleren en aan de had van een excel bestand wil ik dit makkelijker maken. het gaat om transport facturen dus vandaar dat ik met variable zoals gewicht postcode en land moet werken.

Ik kijk uit naar jullie ideeen e.d.

Alvast bedankt!

Casper

Laatst bewerkt:
Beste Casper,

Werk met de functie INDIRECT. Wanneer je dan bij land 'germany' invult, en verder in je controlesheet VERT.ZOEKEN gebruikt, dan kun je je functies variabel maken, afhankelijk van het gekozen land.
Nu ff geen tijd voor een voorbeeldje.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan