• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel koppieren door dubbel klikken zodat hij word geplakt in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

cliffvdbosch

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2019
Hoe kan je een cel uit bijvoorbeeld blad 2 met dubbel klikken kopieren naar blad 1.
Dit heb ik nu voor elkaar maar als ik daarna een andere cel wil kopieren overschrijft hij de code (omdat je een bepaald cel aangeeft
Kan het ook zo gemaakt worden dat de cel gekopieerd word naar een ander blad maar wanneer je weer een andere code aanklikt direct daarboven komt te staan, enzovoort enzovoort.

Dat kan allemaal, maar om aan te geven wat je moet doen zal je een voorbeeld document moeten plaatsen.

Hoe kan ik het desbetreffende bestand uploaden hier?
Ik ben net nieuw sorry voor het ongemak.
Zou het ook nog kunnen als hij kopieert dat hij automatisch een nieuwe regels aanmaakt (dat als je dubbel klikt hij zich kopieert in het andere werkblad en dat hij automatisch in een nieuwe regel terecht komt)

Ook dat is mogelijk.
Klik op Ga geavanceerd en dan in het nieuwe menu op de Paperclip om je document te plaatsen.

Ik denk dat dit wel in de buurt komt van wat je wilt:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Dim i As Integer
    If Not Intersect(Target, Range("A4:A20")) Is Nothing Then
        Cancel = True

With Sheets("Offerte")
            For i = 21 To 25
                If .Cells(i, 3) = "" Then Exit For
            Next i

Select Case i
                Case 21 To 25
                    .Cells(i, 3).Value = Target.Value
                    MsgBox "Kopiëren gereed", vbInformation
            End Select
        End With
    End If
End Sub

Ik heb de code in me originele bestand toegevoegd maar hij doet niet veel helaas er staat wel dat het gekopieerd is maar ik zie de regel nergens terug komen
Daar heten de werkbladen wel anders (Overige en Recepten kort)

De code werkt prima in je voorbeeld document.
Dubbelklik in blad OHT op een cel in A4 t/m A20.
De gekozen code wordt nu geplaatst in het blad Offerte op de eerste vrije regel in kolom C, regels 21 t/m 25.

Je kan uiteraard niet verwachten dat als je originele bestand anders is dat je dan de code zo 1 op 1 kan kopiëren.
Dat gaat nooit werken.
Als je een voorbeeld bestand plaatst, zorg er dan voor dat het een relevant voorbeeld bestand is.

Laatst bewerkt:
Dat snap ik de andere offerte, zit vertrouwende gegevens in van mijn bedrijf waar ik werk.
Maar is er niet een macro die je er voor zou kunnen maken (algemene vraag)
Of staat het ergens op het internet uitgelegd hoe je zoiets moet maken?

Je kan uiteraard ook je originele document plaatsen met fake data, dus zonder de vertrouwelijke gegevens.

Je kan voor alles een macro maken, maar dat luistert altijd erg nauw wat betreft cel addressen, bladnamen en vele andere zaken.
Naar mijn mening is het stukje code dat ik je gaf zodanig leesbaar dat het eenvoudig aan je originele document aan te passen is.
En nee, je kan nergens een macro vinden die exact doet wat jij wilt in je originele document.

Hoe je zoiets kan maken:
https://www.excel-pratique.com/en/vba.php

In het bestand staat zoveel data en macro's.
Kan ik het bestand van de week ook sturen? Als het me lukt om diverse dingen te verwijderen?

Natuurlijk kan dat.
Maar je kan toch gewoon een voorbeeld maken met die twee tabbladen en alles op de juiste plek en de juiste bladnamen met wat voorbeeld gegevens?

Ik lees het net iets anders. Het is overigens niet handig om een bestand te plaatsen met links naar een bestand die wij niet hebben.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, Range("A3:A20")) Is Nothing Then
    Cancel = True
    With Sheets("overige")
      .Rows(32).Copy
      .Rows(32).Insert
      .Cells(32, 5).Resize(, 2) = Target.Resize(, 2).Value
    End With
    Application.CutCopyMode = False
  End If
End Sub

edmoor,
Dit werkt perfect.
Alleen nog 1 vraagje nu voegt hij regels van boven naar onder toe. Kan dit ook van onder naar boven
En kan hij dat kopiëren gereed op uitschakelen?
Tevens zie ik dient hij van mijn originele bestand vanaf rij 47 naar boven moet.
Ik hoop dat hij dan de code ook overneemt in het originele bestand

Je kan die MsgBox toch uitschakelen?
Zet er gewoon een enkele quote voor.
Wat is het nut om van onder naar boven te werken?

op mijn werk, werken we ook met soort gelijke tools van onder naar boven, dat vind ik persoonlijk prettig werken. Maar weet niet of dit zo te veranderen is?

Hij moet dus werken van rgel 47 terug naar 32?
Dan heeft dus je vraag m.b.t. het invoegen een een nieuwe regel geen nut.

Sorry van boven naar beneden is goed.
Vanaf regel 32 is goed, maar als ik hem in mijn originele offerte zet start hij vanaf 70? Heel vreemd
Soms moet ik zelf 300 regels toevoegen maar dat varieert.
nu gaat hij bijvoorbeeld van 32 naar 47 maar dat kan zomaar zijn 32 naar 300.
Vaak voeg ik dan zelf de regels al toe. Als hij dan automatisch kopieert van boven naar beneden zou dat super zijn. Dan hoef je niet steeds te kopiëren plakken en switchen naar het andere werkblad.

De eerste versie was super.
Sorry voor het ongemak.
De 2e versie kopieert hij alleen de code maar neemt hij niet de tekst die er achter staat mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan