• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel laten kleuren als getal overeenkomt met een aantal getallen in een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgoosse1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Ik wil graag een getal laten kleuren als het overeenkomt met één van de getallen in een andere kolom. Ik vind optie niet in conditional format (Excel 2010)

In de bijlage zien jullie hoe ik het graag zou willen.

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

VW-opmaak bij optie een formule gebruiken

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($B$2:$B$14;$D2)>0;1;0)

Niels

Volgens mij kan je ook gewoon "gelijk aan" gebruiken. Vul daarin $D2 en bij bereik $B:$B.

Het bereik kan je dan nog aanpassen uiteraard. Nu kijkt de opmaak zelf voor elke cel in kolom D of of deze voorkomt in kolom B. De cel die overeenkomt kleurt hij. Belangrijk zijn de $ tekens.

Patrick

Volgens mij kan je ook gewoon "gelijk aan" gebruiken. Vul daarin $D2 en bij bereik $B:$B.

Kun je daar een voorbeeldje van plaatsen want volgens mij gaat dat niet
maar ben nooit te oud om te leren.

Niels

@plannert

dat werkt alleen als de cel ernaast dezelfde waarde heeft en niet als hij voorkomt in die kolom.

Niels

@ Niels28

Sorry, je hebt gelijk!

Als jou oplossing ook niet werkt, dan zou ik een kolom toevoegen waarin de waarde wordt opgezocht, bij true 1 bij false 0 en conditional formatting erover heen waarbij hij als is 1 de cel kleurt van de nummers. De vlookup kolom zou ik dan hiden.

Code:
=AANTAL.ALS($B$2:$B$14;$D2)>0

Dit is voldoende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan