• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel(len) uitzonder van aantal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

JannesSchuil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2019
Beste Forumleden.
Ik ben nieuw op het forum en wilde vragen of iemand een oplossing heeft voor mijn "probleem".

Ik heb een bestand met namen en dagen (handmatig voor mijn vraag voorbeeldje bijgevoegd)
Ik wil graag als ik onder Afw. (Cel A2 voor Piet) een 1 zet dat de maandag van Piet dan niet meegeteld wordt. De dagen moet echter wel zichtbaar blijven.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? De dagen worden uit een lijst gevalideerd.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd van wat ik graag zou willen
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Hartelijke groet, Johan

Bijlagen

Denk dat je misschien de formule Somproduct of Som.als kunt gebruiken.

Ik heb "=SOM.ALS(A2:A6;1;C2:C6)" gebruikt. Dit werkt als de dagen getallen zijn. Echter niet met tekst.

Je hebt al een formule met Aantal.als. maak daar AANTALLEN.ALS van en voeg kolom A toe op validatie "" of <>1 (ik denk dat de cel leeg blijft als iemand wel aanwezig is. dus heb gekozen voor "" als criterium
Code:
=AANTALLEN.ALS($C$2:$C$6;"maandag";$A$2:$A$6;"")

:)

Ik moest COUNTIF even vertalen, want mijn excel kende deze niet.
Ik heb het als volgt gedaan: =AANTAL.ALS($C$2:$C$6;"maandag")-AANTAL.ALS(A2:A6;1)
En het werkt. Super bedankt.

Hartelijke groet Johan.

Ik heb ook de formule =AANTALLEN.ALS($C$2:$C$6;"maandag";$A$2:$A$6;"") toegepast.
Beide formules geven het gewenste resultaat. :)
Ik dank jullie beiden voor de genomen moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan