• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel markeren bij 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

GetPulse

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en nieuw met excel maar ik moet gegevens invoeren en wanneer in een cel in kolom G 100% ingevoerd wordt, wil ik graag dat alle cellen in die rij groen gemarkeerd worden.

Is er een handige manier om dit te doen? Ik heb waarschijnlijk wel hulp nodig, aangezien ik excel eigenlijk nog nooit 'echt' gebruikt heb.

Alvast bedankt!

Dat kan je heel simpel doen met <Voorwaardelijke opmaak>. Je selecteert dan het hele werkblad, en maakt in <Voorwaardelijke opmaak> de volgende opmaak:
Voorwaarde 1: Formule is
Formule: =$G1=1
En dan kies je bij <Opmaak> de kleur die je wilt, groen dus in jouw geval. Als je op OK hebt geklikt, kun je nu in elke cel in kolom G een getal intypen, of iets anders. Zodra je 1 of 100% intypt, wordt de rij groen.

Bijlagen

• Voorwaardelijke Opmaak.png
    Voorwaardelijke Opmaak.png
    4,8 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Super bedankt! Ik heb het goed gekregen, maar is er ook een manier om de hele rij, en niet alleen het hoke ' voortgang' groen gemarkeert te krijgen? Het is vast heel simpel, maar aangezien ik excel niet zo goed snap, haha.

#edit

Nog een andere vraag : wanneer in in een kolom een nummer typ moet daar steeds 'PC' voor, kan ik dit zo doen dat wanneer ik alleen het nummer typ de PC er automatisch voor komt te staan?

Laatst bewerkt:
Dan heb je de aanwijzing niet helemaal goed opgevolgd, want als je het hele werkblad selecteert, gaat het goed. Dus eerst <Ctrl>+<a> om alle cellen te selecteren, dan naar voorwaardelijke Opmaak, en dan de formule letterlijk overnemen.

Ah, super! Ik had alleen het hoke voortgang geselecteerd, mijn fout. Super bedankt voor de snelle hulp!

Weet je trouwens ook antwoord op de vraag die ik er nog bijgestopt had? Ik wil wanneer ik in kolom C een nummer typ graag dat er automatisch PC voor komt, dus wanneer ik 12458 typ, dat er PC12458 komt te staan!

Laatst bewerkt:
Dat kun je met CelOpmaak regelen. Maak deze aangepaste notatie: "PC" 0;-0;-;@

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan