• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met bepaalde waarde vinden, waarde van cel ernaast/eronder weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr Know-it-all

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2005
Beste allen,

Ik wil een cel met bepaalde waarde vinden in een kolom en vervolgens de waarde uit een cel naast (en onder) deze gevonden cel (meerdere rijen en kolommen ernaast) in een andere cel (op een ander blad) weergeven.

voorbeeld:

In het bijgevoegde plaatje wil ik in cel C16 op basis van de gevonden tekst "30.012" in kolom A de waarde krijgen van bijvoorbeeld 2 kolommen naar rechts en 3 rijen naar onder ten opzichte van de cel waar de "30.012" tekst in gevonden is (in dit geval dus de tekst "Paars" uit cel C11)

2018-08-29 12_47_01-testbestand - Excel.png

Het lijkt me dat dit mogelijk is. Ik heb al wat zitten rommelen met ZOEKEN, VERSCHUIVEN en ADRES maar ik kom er niet helemaal uit hoe ik deze formules kan combineren.

Daarna is het nog de truc om dit vanuit een ander excel bestand te halen maar first things first.

Alle hulp van harte welkom!

Laatst bewerkt:
Zo?

Code:
=INDEX($A$1:$C$13;VERGELIJKEN("30.012";$A$1:$A$13;0)+3;3)

QUOTEN is overbodig... gebruik knop reageer op bericht, of tekstvak snel reageren onderaan.

Alternatief:
Code:
=VERSCHUIVING($A$1;VERGELIJKEN("30.012";$A$1:$A$20;0)+2;2)
Weet je zeker dat Paars de uitkomst is? Volgens mij is het Blauw...

Cel H17: was je beetje gefrustreerd? :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan