• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met data opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvS98

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
89
Beste,

In probeer met behulp van opmaakregels een cel automatisch te laten kleuren. Dit wil voor de standaard opgegeven waarden (deze maand, vorige maand, gisteren etc.) prima lukken maar nu wil ik een aangepaste termijn kiezen.

Voorbeeld ter verduidelijking:
Wanneer datum ouder dan 1 week: kleur geel
Ouder dan 2 weken: kleur oranje
Ouder dan 4 weken: kleur rood

De ouder dan 1 week en 4 weken lukt me dan maar 2 weken lukt me niet? Hoe doe ik dit

Alvast bedankt
 
Hoi Plongske,

Ik gebruik nu (misschien heel amateuristisch) geen formules maar met 'opmaakregels'. Dus via 'stijlen'. Hopelijk is het zo iets duidleijker
 
Code:
=vandaag()-A1<=28
=vandaag()-A1<=14
=vandaag()-A1<=7

Gebruik deze 3 formules in de voorwaardelijke opmaak
 
Hier mijn bijdrage met iets andere formules in de VO
 

Bijlagen

  • Kopie van Map4.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt tot nu toe. Ben al een heel stuk verder, alleen krijgen nu de cellen waar niks instaat ook een rood kleurtje. Zie bijlage (groen is <1, geel 1-2, oranje 2-3, rood >3 weken oud.) En voor die cellen klopt het nu alleen alle andere cellen worden rood. Hoe kan ik dat oplossen?

BVD
 

Bijlagen

  • Kopie van Kopie van Map4-1.xlsx
    9 KB · Weergaven: 21
Even wat zelfstudie doen. Met een extra regel in de VO.
 

Bijlagen

  • Map4-1.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 26
Jullie zijn helden, hartelijk bedankt

Gr LvS98

PS) VenA, zelfstudie probeer ik altijd eerst uit voordat ik om hulp vraag, kan alleen de goede invulling van de formule niet vinden, had al van alles geprobeerd en dat ik een extra formule nodig had was ik nog net achter, had mijn geklungel alleen uit de versie hierboven weggehaald ;) Nogmaals bedankt
 
Toch misschien het geklungel laten staan in het vervolg.We leren ook nog elke dag bij en soms zitten er goeie dingen tussen die we voor anderen dingen kunnen gebruiken.
En vooral kunnen we zien of je in de juiste richting aan het zoeken was en kan er bij gestuurd worden, je kan hier alleen maar bijleren;)
 
Je hebt helemaal geen extra formule nodig. Dus je mag nog even verder studeren.:d Voor A1
PHP:
=EN(NIET(ISLEEG(A1));VANDAAG()-A1<=7)

@Plonske, Waar tover je nu weer laatste.dag vandaan? Wel even de syntaxis gelezen maar, waarschijnlijk door de wat bovengemiddelde temperatuur, wil het kwartje niet vallen.

Edit laatste dag is laatste dag van de maand. Ik vat 'm:d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan