• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel met enkel kwootje leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn spreadsheet stond in een groot aantal cellen een formule. Ik had vaste waarden nodig voor die formules. Dat heb ik gedaan met Kopieren, Plakken Speciaal, Waarden. De cellen die als resultaat leeg bleven hebben nu als waarde een enkel kwootje. Hoe verwijder ik dit kwootje via de Zoek/Vervang-functie (geen formule dus).

Vriendelijke groet,
Guido

Een apostrof bedoel je?

Selecteer de kolom, kopiëren, plakken speciaal → waarden naar een ander kolom en kopieer het terug naar de juiste kolom.

Plaats een voorbeeldbestand, nu is he is geblinddoekt kloppen naar een ei.

In cel A1 staat een enkele apostrof. Dit komt in mijn geval tienduizenden keer voor op willekeurige plaatsen. Daarom wil ik een zoek/vervang-functie hebben die deze apostrof vervangt door niets. Een macro kan ik niet schrijven, omdat het document reeds macro's bevat en dat gedeelte op slot zit. Omdat het op diverse plaatsen voorkomt, helpt een formule ook niet.

Vriendelijke groet,
Guido

Bijlagen

Of je draait deze eens:
Code:
For Each cl In Range(ActiveSheet.UsedRange.Address)
    cl.Value = IIf(cl.Value = "'", "", cl.Value)
Next cl

Edit:
Zie net dat de VBA op slot zit.

Laatst bewerkt:
Je kan het hele blad toch kopiëren naar blad2 en plakken als waarden; daarna terug kopiëren en plakken normaal in blad1?

Rij selecteren, Ctrl-F4 zoeken en vervangen op leeg zetten. Zo zou ik het doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan