• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel met formule erin wordt niet als "leeg" gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Ik heb een probleem met voorwaardelijke opmaak.
In een cel staat een formule. Blijkbaar is die cel dan niet "leeg". Ik zou de voorwaardelijke opmaak graag willen activeren als er een datum in die cel staat (die ik zelf over de formule tik).

Wijzig de VO in
Code:
=isgetal($A1)

Rob, ik weet niet of dit een nieuwe vraag betreft of een aanvulling van jouw kant op de oplossing die je hiervoor hebt aangegeven? Enfin ik hoor wel als die apart gesteld dient te worden. Maar mijn aanvullende vraag is wat nu als je text en of text en getal wilt gebruiken. Bij text dacht ik simpel aan:
Code:
=istext($A1)
maar dat werkt niet? Friend

Friend,

Plaats eens een voorbeeldje. Bij Nederlands =ISTEKST(A1). Begrijp het overigens niet: je wilde controleren of de cel een datum bevatte of een formule.

Rob, dank je wel voor je reactie. Getallen en datum zijn geen probleem. Alleen als ik tekst invoer in C3 of een combinatie van tekst en getal in C5 dan werkt de voorwaardelijke opmaak niet:confused:. Zie voorbeeldje. Hoor graag. Thanks, Friend
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Ik kan er nu niet meer naar kijken, dus een gedetailleerde reactie komt later.

Friend,

In bijgaand voorbeeld wat aanpassingen gedaan. Weet dat de celinhoud of een getal is of een tekst, dus a1 is tekst. Meer smaken zijn er niet.

Bijlagen

Rob, hartelijk dank :thumb: Zie nu wat ik fout heb gedaan. Ik had de formule in het engels ipv het nederlands. Thanks :thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan