• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met inhoud, rij aan de bovenkant lijn toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Beetje cryptisch, maar wat ik wil:

In een specifieke kolom in mijn blad staan wel en niet gegevens (tekst). Als er in die specifieke kolom een cel gegevens bevat, moet er boven die rij een medium zwarte lijn komen. Behoort dit tot de mogelijkheden?

In het verleden is het me wel eens gelukt in ieder geval om voor elke cel die in een specifieke kolom staat, waar geen gegevens in staan om de rij te verwijderen, alsvolgt:

Code:
  For I = Range("A65536").End(xlUp).Row To 1 Step -1
    If Range("A" & I) = 0 Then
      Rows(I).EntireRow.Delete
    End If
  Next
End Sub

Is hier chocola van te maken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met een voorbeeldje wordt het wat makkelijker. Maar met voorwaardelijke opmaak zal het ook wel lukken.

Jonathan

Jouw code iets aangepast :

Code:
Sub regelsrandgeven()

For I = Range("A3000").End(xlUp).Row To 1 Step -1
If Range("A" & I) = 0 Then
Rows(I).Select
With Selection.Borders(xlEdgeTop)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlMedium
    End With
End If
Next
End Sub

Succes

Bijna goed... maar hij heeft nu overal een lijntje bovengezet, waar GEEN info in de eerste cel staat....

Jonathan

Te snel gereageerd zonder goed te testen. Beetje jammer. :o
Hierbij een nieuw idee.
Code:
Sub regelsrandgeven()

For I = Range("A3000").End(xlUp).Row To 1 Step -1
If Range("A" & I) [COLOR="#FF0000"]<>[/COLOR] 0 Then
Rows(I).Select
With Selection.Borders(xlEdgeTop)
        .LineStyle = xlContinuous
        .ColorIndex = xlAutomatic
        .TintAndShade = 0
        .Weight = xlMedium
    End With
End If
Next
End Sub

Waarom wil je dit perse via VBA afhandelen? en niet via voorwaardelijke opmaak?

Jonathan,

Is slechts een reactie op jouw vraag. Daarin gaf jij het voorbeeld van een stukje code in VBA.

Twee redenen die volgens mij niet via voorwaardelijke opmaak kunnen:

Ten eerste moet de hele rij een zwarte lijn aan de bovenkant krijgen, als er in 1 specifieke rij iets ingevuld staat in de desbetreffende cel.
Ten tweede wil ik het in ieder geval via een macro regelen (ik exporteer uit een systeem namelijk excel, die "bouw ik om" door middel van een standaard macro die in een bestandje staat die ik standaard gebruik).

Dus als dit ook mogelijk is met voorwaardelijke opmaak, hoe doe ik dat dan?

Jonathan,

Als de vraag opgelost is zou je dan ook de vraag als opgelost kunnen markeren ?

bedankt

In die zin... dat ik niet geloof dat VenA nog met een alternatief komt. ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
De reden van geen reactie van mijn kant was na je ondebouwingen dat je de code wil opnemen in het grotere geheel. En ik ben niet helderziend dus vandaar mijn vraag waarom perse via VBA.:d

Jonathan1982

Twee redenen die volgens mij niet via voorwaardelijke opmaak kunnen:

Ten eerste moet de hele rij een zwarte lijn aan de bovenkant krijgen, als er in 1 specifieke rij iets ingevuld staat in de desbetreffende cel.
Ten tweede wil ik het in ieder geval via een macro regelen (ik exporteer uit een systeem namelijk excel, die "bouw ik om" door middel van een standaard macro die in een bestandje staat die ik standaard gebruik).

Via voorwaardelijke opmaak was jouw eerste vraag prima op te lossen. Toets maar iets in in C4 in de bijlage een je krijgt een lijntje boven de hele rij. (over medium valt natuurlijk discussiëren)

De tweede natuurlijk niet.

Jouw vraag is in ieder geval opgelost. En daar gaat het hier op het formum toch om:thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan