• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel met link opsporen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tompie 007

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
52
Hallo,

ik heb een probleem om de cel terug te vinden die een link bevat met een gekoppeld bestand

Door Edit / Links ben ik te weten gekomen wat de naam van het bestand is

Dan ben ik gaan zoeken met Ctrf F [ --> zonder resultaat
Daarna ben ik de Defined names gaan checken --> zonder resultaat

Iemand anders nog een idee?

Groetjes
Claudine
 
En kun je niets met: Bewerken > Koppelingen
Het is maar een idee.
 
Code:
for each qt in ActiveSheet.QueryTables
  c0=qt.Destination.Address
Next
 
Ik las de vraag verkeerd om :)

Je weet wel dat er een link is, maar niet welke cel.
De vraag is of er wel een cel is die naar een ander bestand verwijst. Heb je grafieken in je document? Heb je andere objecten in je bestand? Heb je verborgen tabbladen in je bestand. Opmaak > Blad > "Zichtbaar maken", zal dan zwart zijn.
Als je een keer alle cellen van een tabblad hebt verwijdderd, zijn objeecten nog steeds aanwezig, maar dan als heel dun streepje. Oplossing: Ctrl+G, Speciaal, Objecten. Delete ze, en kijk dan nog eens naar de koppelingen.

Succes,

Richard
 
Alt-F8/ Macronaam : koppel/knop maken.

Plak tussen
Code:
Sub koppel()
  [A1]=" "
  for each qt in ActiveSheet.QueryTables
    cells(rows.count,1).end(xlup).offset=qt.Destination.Address
  Next
End Sub
 
Ik las de vraag verkeerd om :)

Je weet wel dat er een link is, maar niet welke cel.
De vraag is of er wel een cel is die naar een ander bestand verwijst. Heb je grafieken in je document? Heb je andere objecten in je bestand? Heb je verborgen tabbladen in je bestand. Opmaak > Blad > "Zichtbaar maken", zal dan zwart zijn.
Als je een keer alle cellen van een tabblad hebt verwijdderd, zijn objeecten nog steeds aanwezig, maar dan als heel dun streepje. Oplossing: Ctrl+G, Speciaal, Objecten. Delete ze, en kijk dan nog eens naar de koppelingen.

Succes,

Richard
Potverdikke, wel 20 verborgen sheets in mijn bestand... terug wat bijgeleerd zeg !!
Kan ik ze nu groepsgewijs zichtbaar maken? Ik probeerde maar met Opmaak blad zichtbaar maken kan ik maar één per één zichtbaar maken & verwijderen

Bedankt Richard!!
 
Potverdikke, wel 20 verborgen sheets in mijn bestand... terug wat bijgeleerd zeg !!
Kan ik ze nu groepsgewijs zichtbaar maken? Ik probeerde maar met Opmaak blad zichtbaar maken kan ik maar één per één zichtbaar maken & verwijderen

Bedankt Richard!!

Oei, ik heb alle verborgen sheets verwijderd maar ik krijg nog steeds de melding. Het gelinkte bestand is nog steeds hetzelfde. Verder heb ik geen grafieken. Nog andere tips?

Vriendelijke groeten,
Claudine
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan