• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel met pop-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

railwezel

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2019
Hoi,

Wie kan mij helpen?
in het voorbeeld zitten 2 tabbladen. Op tabblad 1 staan diensten met tijd en tijdcodes en dienstinhoud. Graag wil ik van iedere dienst op tabblad 2 een cel of een teksvak hebben waar ik mee kan schuiven( om roosters te vullen met diensten) Het tekstvak wil ik vullen met de inhoud van de kolommen C,J, K, M, N, ook in deze volgorde.

Ik hoop op deze manier: 1 - 1 -vvn
4:29 11:12
Als pop-up graag kolom D per dienst.

ik hoop zo.......

Bijlagen

Laatst bewerkt:
sorry

Hoi Vena,

Sorry voor de manier waarop. ik probeer het nog goed te maken. Ik heb een deel van iemand zijn werk over genomen en diegene is niet meer bereikbaar voor advies .
Hij heeft een exel programma gemaakt waar ik niet veel van begrijp hoe hij dat heeft gemaakt. ik probeer het een beetje aan te passen zodat ik er mee uit de voeten kan, maar ik ben niet handig met exel.

In het voorbeeld staan op de 1e 2 tabs de oplossing van mijn 1e vraag, waarvoor hartelijk dank iedereen.
In de 3e tab staan mijn verrichtingen tot nu toe, ik krijg de (verkeerde) tijdsnotatie niet onder de andere nummers in 1 cel en voor de popup kan in een opmerking invoegen, maar dat is een werk voor al die diensten, waarbij deze ook nog iedere 2 maanden veranderen.

Als ik teveel vraag zodat het gaat lijken op leveren van een compleet programma begrijp ik het dat je niet meer kan vragen dan mogelijk is/mag.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, het heeft mij al enorm geholpen.

vriendelijke groet,

Railwezel

Bijlagen

In een .xlsx kan geen macro staan dus ik kan niet zien hoe je tot het resultaat in de 3e tab komt.
Om het eindresultaat handmatig goed te krijgen:
-Selecteer kololom B;
-Kies tekst naar kolommen en gebruik als scheidingsteken de spatie;
-Selecteer kolom B en C en zet de celeigenschappen op tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan