Cel met uur verandert naar numerieke waarde: hoe aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
64
Hallo,

Ik heb een aantal gegevens in een lijst, een paar daarvan betreft velden met een uur (notatie hh:mm). Deze worden op zich al gegenereerd met de macro, en met .numberformat als uur vastgezet. Nadien heb ik deze gegevens echter nodig om in 1 cel een combinatie van gegevens te maken. Door dit te doen echter, veranderen mijn uren naar numerieke gegevens, hoe kan ik dit aanpassen.
(Het is een hele lange macro, dus ik probeer het maar kort samen te vatten).

Dus in eerste instantie doe ik dit:
Code:
Worksheets("lesdata").Range("A23").Value = Worksheets("Uurrooster").Range("gd" & (ActiveCell.Row)).Value    'van uur1
Worksheets("lesdata").Range("A23:a38").NumberFormat = "hh:mm"
...
vanuur1 = Worksheets("lesdata").Range("A23").Value
wat ook netjes werkt, want zonder de numberformat krijg ik een numerieke waarde

En nadien doe ik met die gegevens dit:
Code:
...
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = vanuur1 & "$" & totuur1 & "$" & opleiding & "$" & klascode & "$" & Module & lesplaats1 & "$" & lokaal1

Ik krijg dan deze gegevens:
0,770833333333333$0,916666666666667$Schilder-decorateur standaard$1S SCHIL dC ma-a$Speciale schilderstechnieken$
Alles klopt, behalve dus de 'uur'-gegevens.

Waar moet ik nog iets aanpassen en hoe?
 
Code:
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Format(vanuur1, "hh:mm")
 
Hoi Philip,

Bedankt, maar dat werkt niet.

Als ik het zet voor:
"ActiveCell.Offset(0, 1).Value = vanuur1 & "$" & totuur1 & "$" & opleiding & "$" & klascode & "$" & Module & lesplaats1 & "$" & lokaal1"

Dan krijg ik hetzelfde als voorheen

En als ik het zet na:
"ActiveCell.Offset(0, 1).Value = vanuur1 & "$" & totuur1 & "$" & opleiding & "$" & klascode & "$" & Module & lesplaats1 & "$" & lokaal1"

Dan krijg ik enkel 18:30, zonder de andere waarden.
 
Vervang
Code:
...
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = vanuur1 & "$" & totuur1 & "$" & opleiding & "$" & klascode & "$" & Module & lesplaats1 & "$" & lokaal1
door
Code:
ActiveCell.Offset(0, 1).Value = Format(vanuur1, "hh:mm") & "$" & totuur1 & "$" & opleiding & "$" & klascode & "$" & Module & lesplaats1 & "$" & lokaal1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan