• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel met zelfde waarde automatisch leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
hallo,

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar ben mijn bestand, en dus het antwoord kwijt. kan iemand mij helpen.

is er een formule dat je als je in 2 cellen hetzelfde getal heb één van de cellen automatisch leeg kan maken.

voorbeeld:

artikel prijs1 prijs2
a 100 100
b 200 50
c 300 300

het is nu de bedoeling dat de cel bij prijs1 waarvan het getal hetzelfde is als prijs2
leeggemaakt wordt of op 0,00 worden gezet.

in het voorbeeld bij artikel a en c moet cel van prijs1 worden leeggemaakt.

alvast bedankt! gr jack

Laatst bewerkt:
Via Voorwaardelijke Opmaak is dat goed te doen.

Cobbe

Laatst bewerkt:
precies wat ik bedoel

dit is wat ik bedoel, bedankt!

ik kan alleen nu niet zien hoe je dat gedaan hebt en welke formule je gebruikt

gr jack

toch niet goed

dit is toch niet echt wat ik bedoel, ik exporteer dit blad nl naar een webshop en dan mag er echt niets in de cel staan, of er moet 0,00 of een helemaal niets in de cel staan (bij een gelijke waarde) omdat het een rekenveld is.

hopelijk kan iemand mij nog even verder helpen.

gr jack

Laatst bewerkt:
Dezelfde vraag weer gesteld ?

Beste Jacking,

Onderstaand is het laatste bericht van de vraag van 27-12-2008 dat jij om 14.42 uur op dit forum hebt gezet.

Dit antwoord is van popipipo:

Blijft de vraag nog staan van: Hoe komt de 0,00 in de cel staan.
En wat wil je precies er mee?

Wil de de 0,00 alleen niet zien, of moet de cel echt leeg zijn?
In het eerste geval volg de raad van oeldere op
Is het tweede het geval ga dan naar zoeken en vervang
Zoeken op : 0,00
Vervang door: 'leeg laten'

Nu kan het aan mij liggen, maar ik vind deze vraag toch verdacht veel op de vorige vraag lijken.
Forumleden zijn vaak niet gecharmeerd van het stellen van dezelfde vraag als nieuw topic. Is het antwoord van de leden onvoldoende of onduidelijk of onvolledig dan reageer je binnen dit topic. Wij (ik) willen graag helpen, maar dan wel met respect voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan