• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel moet bepaalde waarde hebben en een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

renedecombi

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
hallo beste mensen
ik heb een vraag over voorwaardelijke opmaak
ik wil cellen laten verkleuren dat moet voldoen aan bepaalde tekst en als er een datum ernaast staat moet de cel verkleuren naar hoever een bepaalde datum is verlopen allemaal apart lukt me wel maar gecombineerd niet bv ="EN($B$4=""ELR"";=$E$4<=VANDAAG()+90)" deze word geel
dan moet deze cellen verkleuren =$D$4:$D$6;$F$4:$F$6;$H$4:$H$6;$J$4:$J$6

Bekijk bijlage Map2.xlsx

dank je wel alvast groeten rene

Dit is de formule voor rij 4, van toepassing op $D4;$F4;$H4;$J4:
Code:
=EN($B$4="ELR";$E$4<=VANDAAG()+90)

Dan zet je die voorwaarde er toch gewoon bij:

Code:
=EN($B$4="ELR";$E$4>=VANDAAG()+90;isdatum($E4))

sorrie cobbe maar als ik die code erinzet komt er helemaal geen kleur meer misschien dat ik het fout doet

vriendelijke groet rene

Dit loopt wellicht beter. isdatum was een eigen fantasiefunctie :)

Bijlagen

sorrie maar als ik meerdere cellen selekteer een kleur moeten krijgen naar gelang de verlopen datum dan blijven die cellen groen

Een beetje chinees !! Het wordt er niet duidelijker op.

ik bedoel dus als bv B4 ELR als tekst heeft en cel E4 heeft een bepaalde datum dan moet D4 een bepaalde kleur krijgen naar gelang de datum verstreken is in E4 en dat is als G4 een bepaalde datum heeft moet F4 een kleur krijgen nadat de tijd verstreken is

Alle voorwaarden zoals gevraagd zitten er toch in hoor,
heb een beetje uitleg (met pijltjes) toegevoegd.

Bijlagen

Beste cobbe dat met die pijltjes is me duidelijk alleen als ik die opmaak een beetje bewerk vervaldata's ik heb ze ingesteld boven 90 dagen is groen beneden 60 dagen is geel en nog een maand en minder is rood.En dat werkt niet altans bij mij niet zie bestand en volgens mijn bestand moet die 5 de regel met rust laten omdat daar andere tekst staat ( dat stel ik later in want dat zijn rooster nummers) , maar de 6 regel moet die weer pakken met de cellen voor de datums omdat daar weer ELR als tekst staat alleen deze formule maakt ook cellen groen waar niks geen datum achter staat en die moeten gewoon wit blijven

groetjes rene Bekijk bijlage Voorw_Opmaak (1).xlsx

Ik heb 2 tips voor u:
1° Koop eens een doosje punten en komma's , dat komt de leesbaarheid echt ten goede.
2° Tracht eens die formules echt te doorgronden dan kom je er wel achter dat die formules echt wel kloppen.
De cellen die van toepassing zijn klopt niet want die formules tellen steeds weer maar voor één enkele cel,
als jij die opmaak laat gelden voor alle cellen tegelijkertijd kun je nooit tot een individuele celkleuring komen.

hahaha ik ben een slechte schrijver dat weet ik,dan zit ik in mijn verhaal en type maar verder en verder sorrie daarvoor

maar met die formules begrijp ik het niet, omdat als ik bv bepaalde cellen wil laten verkleuren omdat er bv ELR staat, dan krijg ik dat voorelkaar.
En als ik bv een cel voor de datums wil laten verkleuren lukt me ook alleen niet gecombineerd

Je kan alle cellen of een heel bereik laten kleuren als de voorwaarde betrekking heeft op dezelfde cellen(waarden).
Nu wil je elke cel apart laten kleuren:
Voor D4 moet B4 = ERL en E4 = datum groter/gelijk aan vandaag()+90
Voor F4 moet B4 = ERL en G4 = datum groter/gelijk aan vandaag()+90
enz....
Zo zie je toch dat je steeds de voorwaarden aanpast.
Dus moet je voor elke cel die je wil kleuren de 3 mogelijkheden apart ingeven!!
en van toepassing laten zijn op die enkele cel en NIET het hele bereik van cellen.

Simpel hé

dank je wel voor de uitleg cobbe dat is duidelijk zo ik had dat inderdaad gedacht dat zoiets in 1 formule kon dank je wel nogmaals

groeten rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan