• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel naam naast formulebalk verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdOAdO

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Hallo allen,

Wie o wie kan me helpen om cel naam naast formulebalk te verbergen met vba.

Formulebalk moet wel zichtbaar blijven.

Laatst bewerkt:
Die vraag heb ik nog nooit gehoord.
Kan je me hiervoor de redenen 's zeggen? Indien je daarin zou slagen, dan is de kans groot dat iedereen die je bestand opent, bij zijn volgende excel-bestanden eveneens dat naamvak moet missen, en dat ze vervolgens zelf in de problemen zitten om dit vak terug te krijgen. Hetzelfde probleem heb ik ooit gehad door een methode aan de hand te doen om werkbalken te verbergen.

Ik heb er even verder over nagedacht.
Ik vermoed dat je gewoon je gedefinieerde namen wil verbergen.
Dat kan je dan beter bereiken door volgende macro uit te voeren:

Code:
Application.Names("DeNaamDieJeWilVerbergen").Visible = False

Of alle Name objecten:
Code:
For Each nm In ThisWorkbook.Names
    nm.Visible = False
Next nm
Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de reden van het willen verbergen van die specifieke box.
Er zal wellicht iets met API's kunnen worden gedaan om dat te bewerkstelligen, maar wat, dat weet ik niet.

Dit is inderdaad wat ik zoek. De reden is inderdaad om de namen te verbergen en daarom dacht ik om namen te verbergen door cel naam te verbergen. Dit is simpeler.

Bedankt.

Als je alleen die box zou verbergen zijn de namen nog steeds zichtbaar in Namen beheer (CTRL+F3)
Op de wijze zoals Luc en ik aangeven zijn ze daar niet meer te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan