• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel niet opslaan tijdens afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belfeldse Bertu

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje.

ik heb een sheet en daarin kunnen verschillende mensen dingen invullen.
Een cel echter mogen ze wel wijzigen maar op het moment dat de sheet wordt afgesloten mogen er geen wijzigen opgeslagen worden in alleen deze cel/hij meot terug in zijn oorspronkelijke setting.

kan dit?

bedankt

gr Bart

Gebruik hiervoor een Excel sjabloon/template (.xlt)

Sjabloon???

Nu spijt het me heel erg maar zo ervaren ben ik niet.
Hoe werkt ea dan?

Heb proberen te zoeken op dit forum maar daar zie ik ff door de bomen het bos niet meer.

Hoop dat je me kunt helpen

gr Bart

Het spijt me echt heel erg Wigi,

maar zou nog niet weten waar ik moest beginnen :confused:.
kun je me niet een aanzetje geven of wat op weg helpen.

gr Bart

Belfeldse Bertu, Waarom sta je in eerste instantie toe dat een gebruiker een formule mag wijzigen? Kan je niet een lege cel maken waarin een gebruiker iets kan invullen en dat de cel met de formule in stand blijft?
Voorbeeld: In cel A1 staat de formule =SOM(A3:A10). Normaal zou cel B1 met het resultaat van deze cel gaan verder rekenen met bij voorbeeld de formule =A1*100. Door nu cel A2 bij het spelletje te betrekken kan je via een ALS-functie de formule in cel B1 aanpassen: =ALS(A2="";A1;A2)*100. Dus als de gebruiker niets invult in cel A2 zal de formule in A1 als basis worden genomen voor verdere berekening en anders de handmatige waarde uit A2...
Zou dit kunnen werken voor je?

Groet, Leo

Hallo Ginger,

Ik wil dit doen omdat meerdere sheets werken met dezelfde "rauwe" data.
Als er iets verandert wordt in dit geval een datum in een upper sheet dan zijn de andere sheets zo ingericht dat ze deze datum overnemen en de rauwe data inrichten op de zojuist gekozen datum.

Echter als ik in een lager gelezen sheet iets wil bekijken dan mag dat van mij. dan verander ik dus de datum met als gevolg dat ik de doorverwijzing verpest.

nu is dit niet erg als deze maar automatisch terug komt op het moment dat de sheet verlaten wordt. Dan werk al het andere nl oook weer gewoon.

Jou antwoord gaat in deze dus niet op. wel handig verzonnen by the way

gr Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan