• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opmaak probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

3DFresh

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2014
Ik heb alles gedaan maar kom er niet uit. Ik moet het dus even vragen hier op het forum.

Ik heb in de bijlage een excel bestand geplaatst waarmee ik EAN codes en prijzen aan een artikel kan koppelen.
In Tabblad 1 plaats ik de juiste volgorde van artikelen zoals we ze willen hebben. Door de formulie van kolom B en C
wordt de juiste info gehaald uit Tabblad 2.

Nu wil het probleem dat de artikelnummers die ik uit een database haal en plak in deze excel-sheet niet geheel kloppen
qua opmaak. Sommige artikelnummers werken en geven ook de EAN en prijs weer, maar heel veel ook niet. Ook kan je zien dat
er foutmeldingen zijn bij sommige cellen. Als ik die dan converteer naar een getal zoals wordt aangeven, dan verschijnt de info wel.
Maar heel veel cellen willen niet werken en ik kom er niet uit.

Er zijn ook artiekelnummer in de lijst met cijfers en een letter. Als je deze laat converteren dan klopt het artikelnummer niet meer.

Wie kan mij uitleggen hoe dat op te lossen is.

Alvast bedankt.

Gr. Jasper

Bijlagen

In Blad2 staan er spaties achter de "niet werkende" artikelcodes die daardoor niet door VERT.ZOEKEN worden gevonden.

Edmoor,

Super bedankt voor je snelle reactie. Daar was ik echt niet achter gekomen.
Is er een mogelijkheid om dat makkelijk te verwijderen zonder alles handmatig na te lopen?

Gr. Jasper

Je moet niet elke rij handmatig langslopen, je kunt best alle spaties in 1 keer verwijderen.
- Selecteer alle cellen in Blad2 door op het rechthoekje boven rijnummer 1 te klikken.
- Klik bovenaan in het menu op "Start", klik in de groep "Bewerken" op "Zoeken en selecteren", en kies dan: "Vervangen";
- Typ in het venster dat dan verschijnt in het vak "Zoeken naar:" 1 spatie (dus gewoon 1 keer op de spatiebalk drukken, verder niets);
- Typ in hetvak "vervangen door:" niets (dus leeg laten);
- Klik dan op "Alles vervangen".

Dat is niet aan te bevelen edmoor, want kolom B op Blad2 staat niet van laag naar hoog gesorteerd.

Dankje voor de snelle reactie.

Ja zo leer je weer wat. Er is toch een hoop mogelijk. En soms zoek je je gek naar de oplossing.
Wat kan het leven toch makkelijk zijn.

Ben weer blij vandaag:d

Dat is niet aan te bevelen edmoor, want kolom B op Blad2 staat niet van laag naar hoog gesorteerd.

Precies, daarom had ik m'n post ook al weer verwijderd. Te laat dus ;)

@3DFresh:
Controleer het goed als het hebt over de ONWAAR en WAAR mogelijkheid want het gaat denk ik niet zoals het hoort. Je kunt er inderdaad beter voor zorgen dat die spaties er niet zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan