• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opmaak vanzelf overnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Hallo allemaal,

ik heb een vraag. ik heb in een rij zeg maar ff A1 tot en met A7 een aantal namen staan. deze hebben allemaal een eigen cel kleur.
nu is de vraag dat als ik ergens de zelfde inhoud type als bv A1en deze cel is rood met zwarte tekst. en deze naam in bv c10 zet ook deze cel rood met zwarte tekst wordt zonder de opmaak de de hand te moeten aanpassen. dus dit zou automatische moeten gaan zodat het niet uit maakt in welke cel ik de zelfe inhoud zet als die is terug te vinden in bv A1 t/m A7.

Bijlagen

Via voorwaardelijke opmaak is dat geen probleem.
Echter een tabblad met zoveel cellen met zoveel kleuren vind ik (misschien is dit persoonlijk?) vreselijk onrustig aan mijn ogen.

Bijlagen

Hoi Popipipo,

bedank voor je hulp dit zou een oplossing kunnen zijn. echter zou ik het nog iets verder willen. stel als ik de opmaak in bv a1 wijzig dan zou de rest van de cellen moeten volgen. is dit ook mogenlijk?
of komen we dan in VBA terecht?

hoor graag of en hoe dit mogelijk is.

Graag even een iets duidelijker uitleg want cel 1 staat een '#' en dit heeft verder niets met de VO te maken.

sorry ik ben wat onduidelijk ja. maar ik bedoel is het mogenlijk om door het hele document (ook op andere tabbladen) de opmaak over te nemen zonder op elk tabblad weer opnieuw de opmaak regels te moeten aan maken.
bv c31 is rood met zwarte tekst als ik waar dan ook wille keurig de naam type van de waarde in cel c 31 dat dan de nieuwe cel gelijk de opmaak overneemt van c31. en kan het dan zo zijn dat ik bv c31 groen zou maken dit ook wordt over genomen. door de andere cellen die de zelfde waarde bevatten. het is misschien wel te veel gevraagd?? misschien kan excel dit wel helemaal niet ? dat is dus even wat ik aan het uitzoeken ben.
ik hoop zo het iewst duidelijkr te hebben uitgelegt.

Met een macrootje in ThisWorkbook.
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
Dim c As Range
 Set c = Sheets("tijds indeling per veld").Range("C31:C37").Find(Target, , xlValues, xlWhole)
   If Not c Is Nothing Then
    Target.Interior.ColorIndex = c.Interior.ColorIndex
    Target.Font.ColorIndex = c.Font.ColorIndex
 End If
End Sub

Hoi HSV
dit is waar ik naar op zoek ben. echter als er iets fout is getype dan kan je normaal met "ctrl en Z" dit makelijk herstellen maar dat gaat niet meer? komt dat door het macrootje?
ook als ik de opmaak naderhand wijzigd wordt niet niet over genomen door de andere cellen waar het zelfde in staat. zou dit mogenlijk zijn?

Ctrl+Z kan ik niet reproduceren.

Als je na de wijziging van de kleur een selectie_change doet (in het bereik C31:C37), zou het moeten werken zoals je voor ogen hebt.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim laatstecell As String, cl As Range, sh As Worksheet
  If Not Intersect(Target, Range("C31:C37")) Is Nothing Then
    Application.EnableEvents = False
       laatstecell = Range("IV1")
       Range("IV1") = Target.Address(0, 0)
For Each sh In Worksheets
 For Each cl In sh.Cells.SpecialCells(2)
    With Range(laatstecell)
 If cl.Value = .Value Then
      cl.Interior.ColorIndex = .Interior.ColorIndex
      cl.Font.ColorIndex = .Font.ColorIndex
        End If
      End With
     Next cl
    Next sh
  End If
Application.EnableEvents = True
End Sub

Laatst bewerkt:
ik er mee aan de slag, bedankt voor jullie mee denken en inzet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan