• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opmaken als aan de voorwaarde wordt voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerV

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Berichten
175
Goededag,

ik zoek een manier om lege cellen te voorzien van kruisstrepen als een bepaald aantal argumenten (namen) zijn gebruikt in een range.

Ter verduidelijking: In een bepaalde week mogen maximaal 16 dagen verlof ingeschreven worden. Hiervoor zijn 3 regels beschikbaar in die week. (3 rijen met 7 kolommen). Als het totaal aantal ingevulde dagen (in dit geval 16) is bereikt moeten de cellen waar nog geen namen staan voorzien worden van kruisstrepen zodat men weet dat hier geen naam meer mag komen.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van hoe het zou moeten uitzien bij het bereiken van de 16 ingevulde dagen.

De macro/formule moet aanpasbaar zijn per tabblad (52 nl de weken in 2021) omdat er per tabblad een verschillend maximaal aantal dagen cq regels kunnen zijn.

GerV
 

Bijlagen

  • vlboek.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 23
krijg alleen geen kruis erin rest werkt wel met hulpkolom
 

Bijlagen

  • vlboek mde.xlsx
    11,8 KB · Weergaven: 20
zo:

Formule VO:

PHP:
=EN(B5="";AANTAL.LEGE.CELLEN($B$5:$H$7)<6)

kruis lukt me ook niet.

Tip, je kan het ook via gegevensvalidatie dichtzetten als max verlof is bereikt.
 
Beiden bedankt voor het meedenken. Ik ga voor de oplossing van SjonR omdat ik hier geen hulpcel nodig heb. De arcering van Mde is nog beter dan het x door de cel.

GerV
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan