• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opspitsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Hoi,

Is het mogelijk dat je in excel een cel opsplitst in meerderen cellen, en welzo dat je
iederen cel appart kunt bewerken, invullen, kleuren enz. enz..

In excel kun je geen cellen splitsen.
Je kunt wel cellen samenvoegen.
Daarme kun je hetzelfde effect bereiken.
Dit geeft soms problemen met berekenen en knippen en plakken
Dus alleen doen als het echt nodig is.
mvg leo

Beste Helmus,

Je vraag is erg algemeen gesteld.
Kun je een voorbeeldje posten van een paar cellen die je zou willen splitsen? Excel kent namelijk wel de mogelijkheid om te plitsen.

Richard

cellen

ik ben dus in excel een overzicht aan het maken van de uitgegeven euro's.
zo geeft b.v. duitsland ieder jaar euro stukken uit, met de letter J erop of G,of F of D of A.
ik wil dus een cel splitsen in vijfen, een cel voor de J een voor de G enz.
daarna wil ik iederen cel met een letter erin rood maken wanneer ik deze bepaalden euro heb.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit gelegd heb.
Gr. Helmus.

Waarom gebruik je niet gewoon verschillende kolom naast elkaar? Ik zie niet in waarom je cellen zou samenvoegen of splitsen.

Niet helemaal. Jij spaart dus de euro's, en houdt bij welke letters er op staan. Begrijp ik het goed:

In cel A2 zet je neer 1J, zijnde een 1 euro muntstuk met een J erop. Daaronder volgt in cel A3 bijv. 1G, eveneens een één euro muntstuk met de letter G. Nu wil je in cel B2 een J hebben staan, en in cel C3 een G of zo?

Een voorbeeldbestandje met daarin de beginsituatie en de eindsituatie voor een paar regels is nog steeds verhelderend.
Maar ik denk dat de oplossingsrichting gaat liggen in ALS-formules.

Richard

Selecteer een kolom: Data > Tekst naar kolommen.
Maar dit gaat voor helmus niet werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan