• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel opwaarderen aan de hand van een ander celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghdebie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Ik heb al goede ervaringen met deze site, en ben daarvoor allen die me helpen daarvoor erg dankbaar.
Nu heb ik weer een probleem waar ik geen juiste oplossing kan vinden. Bijgesloten een voorbeeld van het werkblad.
De bedoeling is wanneer cel M12 een waarde krijgt, en cel S12 gelijk is aan 3, dat dan cel C12 gelijk is aan (C11+1)
En dan moeten de cellen A12 t/m K12 allen groen worden.
Heeft cel S12 een andere waarde dan 3, dan blijft cel C12 gelijk aan C11, en de kleur blijft gewoon geel. Ik hoop dat mijn beschrijving
in combinatie met het voorbeeld voldoen is voor een antwoord.
Alvast bedankt

Bijlagen

ghdebie,

Kijk eens of dit de bedoeling is, alleen gedaan voor Rij12

Vervang de formule in C12 door onderstaand,
Code:
=ALS(EN(AANTAL(M12)=1;S12=3);C11+1;C11)
Dus "??" moet zijn C11

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Ad,

jou voorbeeld is precies wat ik zocht, en het werkt ook prima.
Ik ben nog niet helemaal klaar met mijn project, en misschien dat ik nog eens terug kom voor een vraag.

Gerrit

Dan mag je deze vraag de status opgelost toekennen rechts boven in je openingsvraag.;)

Laatst bewerkt:
Dag Ad,

ik heb toch nog iets wat ik graag opgelost zou willen zien, en heb het aan de hand van jou voorbeeld trachten te verwezenlijken, maar kom er niet uit.
Jou oplossing was helemaal wat ik zocht, maar ik zou eigenlijk de waarden die in de kolommen A t/m K op geel willen hebben, wanneer de kolommen M,N,O en P nog geen waarde hebben.
Trouwens, geld er een volgorde wanneer ik meerdere regels in VO opmaak?

Gerrit,

Hier heb je de aanpassing. Op de vraag voor de VWOpmaak volgorde heb zo geen antwoord, maar kan wel eens voorkomen.

Bijlagen

Nogmaals kleuren in cellen.

Ik zit nog met een vraag wat betreft mijn score lijst. Heb er ook weer een voorbeeld aan toegevoegd om het wat makkelijker te omschrijven.
Vanaf A13 zijn er alleen maar gele cellen te zien, maar daar onder zit met een geel kleur de waarden die ik belangrijk vind voor mijn programma.
Het is dankzij jullie hulp al zover dat ik bij het inbrengen van waarden, en de waarde onder kolom M is de hoogste dat alles goed verloopt.
Maar nu zou ik ook graag een oplossing willen hebben voor wanneer kolom M niet de hoogste is, de waarden in de cellen onder kolom A t/m K weer
zwart werden. Dus zwart op de gele ondergrond. Wie heeft hier een oplossing voor.
Alvast mijn dank voor jullie zoektocht.

Bijlagen

Gerrit,

Er klopt iets niet aan je verhaal:
en de waarde onder kolom M is de hoogste
Dat is niet aan de orde geweest.
Dit wel:
De bedoeling is wanneer cel M12 een waarde krijgt, en cel S12 gelijk is aan 3
Dus nog ff terug naar de tekentafel;)

Dag Ad,

dat ik niet helemaal juist ben geweest in mijn vraagstelling van de 26e dat klopt, maar dat heeft meer te maken dat ik ook zelf wil proberen te ontdekken hoe
ik in onder meer VO formules moet maken. Ik dacht dat ik aan de formule die jij me gaf met enige wijzigingen zelf het laatste probleem zou kunnen oplossen, maar
dat lukt me dus niet. En daarom heb ik de nieuwe vraag gesteld.
Maar om nog even duidelijk te zijn, wanneer de cel onder kolom M de laagste is, dan krijgt de cel onder kolom S in mijn originele bestand een 3. Anders een 0,1 of twee.
In het eerste geval heb je de antwoord al gegeven. Maar wanneer de cel onder kolom M niet de laagste is, dan zou in de opmaak de kleur van de waarden weer zwart worden
en natuurlijk alleen van die regel wat dan ingevuld word. Overigens word in het voorbeeld de waarde in kolom S niet automatisch aangepast, maar in het origineel gebeurd dat wel.
Ik hoop dat je hier wat meer aan hebt.

Gerrit,

Maar wanneer de cel onder kolom M niet de laagste is, dan zou in de opmaak de kleur van de waarden weer zwart worden
Het zal wel aan mij liggen, maar ik begin de weg kwijt te raken. Over welke waarden heb je het nu.
In mijn vorige posts heb ik alléén via vwopmaak de cellen in de kolommen A t/m K groen gemaakt.

Dag Ad,

het ligt niet aan jou, maar ik zal het nog een keer kort proberen uit te leggen. Jou eerste post, waarin de kolommen A t/m K groen gemaakt worden is correct.
Maar daarbij wil ik wanneer de situatie anders is dan in mijn eerste vraag, de opmaak zwarte karakters op geel achtergrond hebben. En neem daarbij de file die ik
gister mee heb gezonden als uitgangspunt.
Mocht je het opgeven, dan is het ook goed, dan probeer ik het wel op een andere wijze op te lossen.

Gerrit

Dag Ad,
jou laatste bijdrage heeft mij de oplossing gegeven.
Ik heb nog wel even de formule iets aangepast door onder meer de dollar teken in de formule te plaatsen voor de kolom en rij, en ook de 'van toepassing op' regel aangepast tot de gewenste breedte, maar daarna verliep het proces zoals ik dat wilde.
Dus ik dank je voor jou geslaagde poging. Wie weet, kom ik nog wel met andere problemen voor de dag. Deze vraag kan ik nu definitief als opgelost beschouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan