• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo

Vorige week heb ik al een vraag geplaats met deze titel en was er dan ook van overtuigd dat mijn probleem opgelost was. alleen merk ik nu dat ik niet meer kan kopieeren en plakken omdat hij de te kopieeren gegevens kwijt is nadat hij de rij en de kolom ingekleurd heeft. Hopelijk weet hier nog iemand een oplossing voor.

Bij voorbaat dank.

Ton

Ik heb enkele aanpassingen gemaakt, zodat het clipboard gevuld blijft. Voor onderstaande macro heb je wel een verwijzing nodig naar de 'Microsoft Forms 2.0 Object Library.
Open VBA, klik op Extra, verwijzingen en zet een vinkje voor 'Microsfoftt Forms 2.0 Object Library.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

'Om deze macro te laten werken moet er in VBA een vinkje gezet worden
'open VBA en ga naar Extra-Verwijzingen en plaats een vinkje voor
'Microsoft Forms 2.0 Object Library
Dim KopieIndic
Dim doText As DataObject
Set doText = New DataObject
If Application.CutCopyMode = 1 Then
doText.GetFromClipboard
KopieIndic = 1
End If

With Cells.Interior
.ColorIndex = xlNone
.Pattern = xlSolid
End With

With Columns(Target.Cells.Column).Interior
.ColorIndex = 6
.Pattern = xlSolid
End With
'Rows("23:23").Select
With Rows(Target.Cells.Row).Interior
.ColorIndex = 6
.Pattern = xlSolid
End With
If KopieIndic = 1 Then doText.PutInClipboard
End Sub

Succes
John

Laatst bewerkt:
Hoi Ton,

In de VBA-editor zet je de volgende code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B4:K20")) Is Nothing Then
Range("H1") = Target.Row: Range("I1") = Target.Column
End If
End Sub
Bevind je je nu in het gebied "B4:K20" dan wordt in H1 en in I1 het rij- en kolomnummer gezet. Met Voorwaardelijke opmaak kun je vervolgens de rij en de kolom kleuren (formule is: =of(RIJ()=$H$1;KOLOM()=$I$1))

Jeroen

Hallo heren,

De mogelijkheid van John werkt nu naar tevredenheid.
Ik kan weer gewoon knippen en plakken. De mogelijkheid van Jeroen begrijp ik niet helemaal en hem hem niet verder uitgeprobeerd omdat de optie van John goed functioneerd. Maar toch allebei bedankt voor de moeite.

met vriendelijke groet

Ton

Hoi Ton & John,

John mooie oplossing!:thumb:

Ton, ik koos ervoor om het rij- en kolomnummer in een cel weer te geven en vervolgens met voorwaardelijke opmaak de rij en kolom tekleuren.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan