• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ger42

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Ik krijg van een collega van mij een moeilijke vraag.
Kan ik in een kolom een cel splitsen in twee cellen.
Eigenlijk het tegenovergestelde van Merge.

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ja dat wil niet zeggen dat excel dit niet kan.

Laat me wat weten

Ger

Volgens mij is dat niet mogelijk. Wat je wel kan doen als alle cellen van de rest van de kolom te mergen.

dacht het al

Ja dit idee had ik ook al maar dit komt niet ten goede van het hele werkblad.
Er staan veel gegevens in en af en toe moet er een cel gesplitst worden.
Wanneer ik de kop boven twee cellen merge dan zijn er teveel lege cellen tussen de ingevoerde waardes.

Wanneer het echt niet kan ga ik een andere oplossing zoeken

Ger

Je kan toch heel makkelijk een kolom invoegen en dan de cellen samenvoegen. Hoeft volgens mij niet heel moeilijk te zijn.

Kan heel makkelijk hoor.

De gewenste cellen/kolom selekteren en dan bovenaan kizen voor data/tekst naar kolommen. Daar kan je zelfs opeven of ie een vaste breedte moet aanhouden of een bepaald teken.

Zorg wel voor voldoende vrije cellen/kolommen achter de selectie

Antwoord Wim

Wim,
Jouw antwoord is mij bekend. Misschien is mijn probleem niet duidelijk uitgelegd.
Mij gaat het er om in een kolom bijvoorbeeld cel d4 te splitsen in 2 cellen. Dus in kolom d in rij 4 twee cellen te creeeren.
Het gaat mij niet om de inhoud te splitsen over meerdere kolommen. ik wil in een kolom 2 cellen maken.

Ik weet het is lastig uit te leggen maar ook ik denk dat het niet kan.

Een tip: werk enkel met samengevoegde cellen als het ECHT ECHT ECHT niet anders kan. Probeer desnoods het werkblad te herwerken.

Wat je ook kan doen is meerdere dingen in 1 cel zetten door de & operator te gebruiken:

="25,45"&" "&42,96"

Rekenen met die cellen is dan wel niet meer mogelijk. Alternatief kan zijn bij Celeigenschappen een formaat in te geven. Dan kan het - zij het niet altijd - wel nog mogelijk zijn om te rekenen.

Wigi

Wim,
Jouw antwoord is mij bekend. Misschien is mijn probleem niet duidelijk uitgelegd.
Mij gaat het er om in een kolom bijvoorbeeld cel d4 te splitsen in 2 cellen. Dus in kolom d in rij 4 twee cellen te creeeren.
Het gaat mij niet om de inhoud te splitsen over meerdere kolommen. ik wil in een kolom 2 cellen maken.

Ik weet het is lastig uit te leggen maar ook ik denk dat het niet kan.

Je zou de overige cellen uit de kolommen kunnen splitsen en met de knop in de bijlage tot één geheel maken.

Bijlagen

• knop.jpg
    knop.jpg
    1,4 KB · Weergaven: 9.958
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan