• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel tellen op basis van kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lvdbroecke

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2020
Hallo,

Ik zou graag mijn cellen met een bepaalde kleur willen optellen, al verschillende items geprobeerd maar tevergeefs.
In bijlage een voorbeeld van hoe ik graag zou zien.

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

zijn de kleuren wel juist opgeteld in het voorbeeld? en hoe komen die kleuren daar?

Hij zou enkel het aantal cellen moeten optellen en niet de inhoud.

Als die rij 2 oranje vakken heeft dat er gewoon 2 staat.
Opmaak van de cel wordt gedaan doormiddel van cel te kleuren in opmaak.

In het voorbeeld dat ik wens klopt inderdaad mijn optelling niet sorry.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan het kleur niet koppelen aan specifiek cijfer of getal om dit aan een voorwaardelijke opmaak te koppelen.
Het kan soms zijn dat er in een oranje vak vb 5 staat maar ook in een rood vak of een groen.
Het kan ook zijn dat er in een vak vb L5 staat.

Hoe bepaal je dan welke kleur een cel krijgt?

Volgens zijn uitleg in #5 zal dat met nattevingerwerk gebeuren. Blijkbaar voldoet het vb in #4 niet maar wat er ontbreekt is de vraag.

In mijn tabel moet ik teamnummers invullen die gecontroleerd zijn.

Groen: OK (steeds cijfer vb: 5 of letter gevolgd met cijfer vb: L4)

Oranje: ALLEEN (steeds cijfer vb: 5 of letter gevolgd met cijfer vb: L4)

Rood: NOK (altijd X)

Op het einde wil ik een opsomming maken van hoeveel OK, ALLEEN of NOK zonder dat hij iets doet met de inhoud van de cel. Dit heeft niks met de opsomming te maken. Dit is gewoon om bok te houden waar we geweest zijn.

Is het mogelijk om de opsomming te maken op basis van cel kleur wanneer dit aangeduid wordt met kleur opmaak kiezen (snip toegevoegd in nieuw bestandje)?
Indien dit anders kan is dit ook ok.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan