Cel vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo in een formuliier heb ik een functie ingebouwd zodra ik deze aanvink worden de aanwezige cellen worden vergrendeld. En vica versa.
Nou wil ik graag dat wanneer ik deze funtie aanvink ook in een record in een ander formulier wordt vergrendeld.
In dit andere formulier laat ik laat deze de funtie zien. Niet ingeschakeld en vergrendeld. Wanneer ik naar dit formulier ga zie ik dat de functie is aangevinkt. Nu moet ook eigenlijk een aantal cellen in dit formier worden vergrendeld.

Hoe kan ik dit realiseren

Malawi

Ik gebruik hiervoor een techniek waarbij ik een tabel met één veldje maak en de waarde in dit veld verander van 0 naar 1 en vise versa middels een SQL instructie.
het is even gedoe, maar het voordeel van deze techniek is dat de waarde ook onthouden word na het afsluiten van de applicatie.

Voordat ik hierover begin zou ik even wachten tot Octafish reageert, hij heeft misschien eenvoudiger antwoord dan ik.

Ik gebruik mijn techniek bijvoorbeeld voor het aan en uitzetten van een ontwerpmodus door de applicatiebeheerder. Maar het kan ook gebruikt worden voor zaken zoals bijvoorbeeld jou probleem.
Het komt erop neer dat zodra je het tweede formulier opent, access de waarde leest (0 = true, 1 = false) en weet of hij de velden (in access praten we niet over cellen, het is geen excel) moet vergrendelen, of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan