• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel verwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco2016

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2016
hallo,

kan iemand mij helpen met het volgende:

ik wil een cel (a1) gebruiken waarin de keuze gemaakt moet worden uit ochtend, middag en avond. dat is gelukt, maar:

wanneer je dan b.v. op de keuze ochtend klikt, moet er in de cel (b1) eronder de mogelijkheid komen om een tijdstip aan te geven uit een lijst tussen (8-12 uur).
ik heb dus drie dagdelen die waarbij je per dagdeel een uur kunt aanklikken.

ik hoop dat het duidelijk is

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Deze vraag komt x keer per week voor en de oplossing is een getrapte validatie. Beter is het om zelf een voorbeeldje te plaatsen. Dus mijn bestandje zal niet helemaal aansluiten aan jouw vraag maar alles wat je nodig hebt staat er wel in:d

Bijlagen

@edmoor, Wel gedefinieerde namen gebruiken svp als de versie niet bekent is en de gegevens op een andere tab staan;)

Ook dat. Maar ik had het sowieso fout. Hij wil inderdaad getrapte validatie :)

@marco2016 als je wil reageren op de vraag klik dan reageer op bericht en niet op attendeer moderator

sorry

ik zit dus op de verkeerde knoppen te drukken, zegt mijn vrouw ook altijd.:o

De uitkomst van vena zoek ik, alleen hoe moet ik dit aanmaken,

=indirect

hoe werkt dat =indirect(..) dan, want er wordt alleen het tijdstip geselecteerd maar ik zie nergens een koppeling aan het dagdeel.
n.b.
ik heb de attachment in mijn begin vraag gestopt

Laatst bewerkt:
Met <Ctrl> + <F3> of in het lint ergens onder formules namen beheren kan je aan een bepaalde range een naam geven. Met INDIRECT kan je gebruik maken van deze range.

krijg het niet voor elkaar

Ik krijg het niet voor elkaar en snap niet wat ik fout doe.
Kan iemand nog een blik werpen..

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan