• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel vol dan bereken. cel leeg dan niks doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Het volgende probleem:
Ik heb A1 en B1. In A1 staat een bedrag en moet worden vermendigvuldigd met cel C1
En het antwoord moet komen te staan in cel D1. Op zich geen probleem.

Maar cel A1 kan leeg zijn dan is B1 gevuld. Dan moet de formule zo zijn dat ie eerst kijkt of A1 leeg is en dan met B1 moet rekenen of andersom.

Hoe zit dan de formule eruit.

Wie kan me daarin helpen.
Groet Andre

Bedankt voor het antwoord.

Maar nu een andere situatie:
Als ik het volgende heb: Cel A1 staat een bedrag cel B1 is leeg Er moet gekeken worden welke cel gevuld is x cel C1 En het antwoord moet in veld D1 komen te staan en veld E1 moet leeg blijven.
Maar als cel A1 leeg is en en er staat een bedrag in cel B1 x cel C1 en het antwoord moet dan in cel E1 komen te staan.

Kun je me daar ook meehelpen??

Bij voorbaat dank

Je kunt beter een voorbeeld hier plaatsen met wat de bedoeling is.
We gaan er natuurlijk vanuit dat het geen huiswerk is.

Nee dit is geen huiswerk. Want ik ben inmiddels de 40 gepasseerd. En probeer voor de vereniging mij in te leven in excel. En kom dit soort problemen tegen en de helpfunctie geeft net te weinig info om het te begrijpen.

Geen huiswerk dus.
Je ben alleen je voorbeeld vergeten te plaatsen.

Als ik het volgende heb: Cel A1 staat een bedrag cel B1 is leeg Er moet gekeken worden welke cel gevuld is x cel C1 En het antwoord moet in veld D1 komen te staan en veld E1 moet leeg blijven.
Maar als cel A1 leeg is en en er staat een bedrag in cel B1 x cel C1 en het antwoord moet dan in cel E1 komen te staan.

Kun je me daar ook meehelpen??

Bij voorbaat dank

Kijk eens of dit werkt.
Code:
In D1==	=ALS(A1>0;A2*C1;"")
In E1==	=ALS(B1>0;B1*C1;"")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
=ALS(A1>0;A2*C1;"") dan is het antwoord #waarde! dus fout melding.

Ik heb in mijn vorig bericht een voorbeeld toegevoegd.
Foutje van mij moet zijn =ALS(A1>0;A1*C1;"")

=ALS(A1>0;A2*C1;"") dan is het antwoord #waarde! dus fout melding.

Je hebt wel een Nederlandse versie van Excel?
Anders moet je IF gebruiken in plaats van ALS.

Laatst bewerkt:
Dat had ik al gezien en verbetert. Want dat zag ik al. Desondanks toch die foutmelding.

Ik waardeer enorm de snelle antwoorden. Waarvoor al veel dank en lof.

Ok.
De voorbeelden van ExcelAmateur zijn prima en werken bij mij goed.

Oke dan moet ik eens kijken wat ik verkeerd heb gedaan. Het zou ook aan de celeigenschappen kunnen liggen?
Als het bij een ander wel werkt moet het mij ook lukken.

Maar iedereen bedankt tot zover ik ga de vraag sluiten.

Nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan