• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel vullen als een andere cel is gevuld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajangggg

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hoi,

Misschien een domme vraag, maar is het volgende mogelijk?

A1 = WAAR
B1 = als A1=WAAR dan "vul cel C1 + D1 + E1 + F1 met waar" anders "vul cel C1 + D1 + E1 + F1 met onwaar"

nu weet ik wel dat je de ALS functie natuurlijk gewoon in C1 en de rest kunt zetten. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik wil namelijk d.m.v. cel A1 te veranderen ook alle cellen van C1 t/m F1 tegelijk kunnen veranderen EN cellen C1 t/m F1 moeten ook individueel te wijzigen zijn. Als ik dus een formule in bijv. D1 zet en ik wil deze individueel wijzigen ben ik meteen mijn formule kwijt.

Groeten Arjan

Daar heb je VBA voor nodig, dat gaat niet met gewone formules.

Niet dat dit ingewikkeld is, dus begin maar eens met wat te grasduinen op internet en de helpfiles ;)

Bedankt, maar nog nooit met VBA geklooid. Dus laat ik het voorlopig even zitten. Misschien als ik iets meer tijd heb zal ik er eens induiken.

Heb je nog goede links voor beginners op het gebied van VBA?

Arjan

Dit is de "macro":

Code:
Sub cellenvullen()

Range("C1:F1").Value = Range("A1").Value

End Sub

Koop evt. een boek voor beginners over VBA in Excel. Dat zal je zeker in de plaatselijke betere boekhandel vinden. Op internet is er ook al massa's gedaan geweest.

Wigi

Hoi,

Misschien een domme vraag, maar is het volgende mogelijk?

A1 = WAAR
B1 = als A1=WAAR dan "vul cel C1 + D1 + E1 + F1 met waar" anders "vul cel C1 + D1 + E1 + F1 met onwaar"

nu weet ik wel dat je de ALS functie natuurlijk gewoon in C1 en de rest kunt zetten. Maar daar ben ik niet naar op zoek. Ik wil namelijk d.m.v. cel A1 te veranderen ook alle cellen van C1 t/m F1 tegelijk kunnen veranderen EN cellen C1 t/m F1 moeten ook individueel te wijzigen zijn. Als ik dus een formule in bijv. D1 zet en ik wil deze individueel wijzigen ben ik meteen mijn formule kwijt.

Groeten Arjan

Waarom 'moeten' je kan toch een andere cel gebruiken (bv D2) en in D1 een =ALS zetten die D2 controleerd en eventueel die waarde gebruikt en als de D2 leeg is naar A1 en B1 'kijkt'.

Een cel kan of een formule of een waarde bevatten (als je geen VBA wilt gebruiken) dus moet je hier gewoon creatief mee omgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan