• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel vullen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Method1105

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2017
Allen,

Gisteren de hele dag geprobeerd met mijn super minimale kennis in VBA om excel een handeling te laten doen maar langzaam raak ik gefrustreerd.

Jullie kunnen mij vast helpen.

In het bijgevoegde excel sheetje is het enigste wat ik wil een VBA code die ervoor zorgt dat op Blad2 in cel A2 steeds het volgende filiaal nummer ingevuld word.
Deze staan in kolom A op tabblad Blad1.

Dus eerst moet hij in cel A2 filiaalnummer 2104 invullen, daarna 2199 enzovoorts. totdat hij het einde van de lijst bereikt heeft.

Daarna wil ik verder bouwen dat hij dingen op moet gaan slaan als pdf enzo maar ik krijg deze simpele handeling niet voor elkaar...

Please help !!!

Bijlagen

Waarom moet dat met VBA? En niet met een simpele formule?

Om het simpel te schetsen.

er moet in een cel een filiaalnummer vermeld worden, dan word er een lading data die bij dit filiaal hoort opgezocht en dan als overzicht opgeslagen als pdf.
En dat ongeveer 250 keer.

Voorheen had ik een macro die deze handeling 250 keer voor mij deed, maar door diverse wisselingen enzovoorts moet ik steeds maar opnieuw van alles aanpassen in de macro.

Dit lijkt mij dus makkelijker als ik hem iedere keer 1 cel naar onderen kan laten verwijzen en hem dan in een Loop zet totdat hij geen filiaalnummers meer tegen komt

Code:
Sub loopje()
    With Sheets("Blad1")
        sn = .Range("A1:A" & .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)    'een array met alle gegevens van kolom A1
    End With

With Sheets("Blad2")
        For i = 2 To UBound(sn)                                      'alle elementen in je array aflopen
            If Len(sn(i, 1)) Then                                    ' er staat iets in dat element
                .Range("A2").Value = sn(i, 1)                        'schrijven naar A2 van blad2
                .PrintOut preview:=True                              'voorbeeld van een printout (hier straks je pdf)
            End If
        Next
    End With

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan