• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel vullen met een naam die aanwezig is één van de 26 lijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fosters

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Beste forumgebruikers,

Wekelijks maak ik een uitdraai van de personen die een bepaald systeem binnen ons bedrijf gebruiken. In die lijst staat de naam van die persoon. Ik zou echter graag de afdeling automatisch achter deze persoon weergeven.

Het probleem zit het er waarschijnlijk in dat we 26 afdelingen hebben binnen ons bedrijf. De lijst met afdelingen en bijbehorende werknemers heb ik in excel. Nu wil ik graag dat excel automatisch de afdeling achter een bepaalde persoon zet. Met een ALS formulie kan ik e.e.a. wel voor elkaar krijgen, maar ik ben bang niet voor 26 afdelingen.

Kan iemand me op weg helpen op dit toch voor elkaar te krijgen?
Afhankelijk van of de naam in een lijst van een afdeling voorkomt, wil ik de afdeling weergeven.

Datum: Persoon: Afdeling:
01-07 Jan Janssen ???
01-07 Piet Pieters ???

hallo Fosters
voor de Goeroes hier is dat geen enkel probleem
stuur maar eens een voorbeeld_bestandje en je zult versteld staan

groet Sylvester

zo iets?

dit is wel met een zelf gemaakte function in VBA
Code:
Function Afdeling(Naam) As String
    Dim Namen As Range: Set Namen = Sheets("Personeelsoverzicht").UsedRange.Offset(1, 0)
    Afdeling = "???"
    Dim N As Range
    For Each N In Namen
        If LCase(N.Value) = LCase(Naam) Then
            Afdeling = Sheets("Personeelsoverzicht").Cells(1, N.Column)
            Exit Function
        End If
    Next N
End Function

er zijn er hier ook die het zonder VBA kunnen

groet sylvester

Bijlagen

Hoi Sylvester!

Het resultaat is inderdaad wat ik bedoel.
Kun je alleen iets meer uitleg geven over hoe je deze funtie gebruikt?
De kolom met namen wordt dalijk langer en langer, en per keer dat ik een gebruiker toevoeg wil ik (vrijwel) automatisch dat de afdeling er achter komt. Of volledig automatisch, of dat ik met een knop de afdelingen op kan halen...:rolleyes:

hallo Fosters
je kan de functie gewoon doortrekken naar geneden

maar als je het met een knop wil hoor ik het wel

groet sylvester

Ik heb 'm door :thumb:

Voor het gemak van de persoon die er mee moet werken, zou het alleen mooi zijn dat deze op een button kan drukken en dat dan de lege kolom C gevuld wordt met de afdelingen. Is dit mogelijk?

We kunnen dan de gegevens uit de export kopieren naar deze scheet, op de knop klikken en we hebben alle bijbehorende afdelingen.

Code:
Sub tst()
    On Error Resume Next
    Lastrow = Sheets("Personeelsoverzicht").Cells.Find("*", SearchOrder:=xlByRows, _
                            SearchDirection:=xlPrevious).Row
    With Sheets("Output Softwarepakket")
        For Each cl In .Range("B2:B" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
            cl.Offset(, 1) = Sheets("Personeelsoverzicht").Range("A2:Z" & Lastrow) _
                                    .Find(cl, , xlValues, xlWhole).End(xlUp).Value
        Next
    End With
End Sub

Als derde alternatief een aanpak met matrixformule, zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan