• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel waarde automatisch naar clipboard bij het selecteren van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnmol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Ik ben niet zo goed thuis in excel en kom er zelf niet goed uit. Wat ik graag wil is dat bij het selecteren van een bepaaldecel de celwaarde naast de geselecteerde cel automatisch naar het clipboard gaat. Vb. Het gebied is C1 : D100. In C1 t/m C100 staan namen en in D1 t/m D100 staan codes. Stel C34= "Jan Steen" en D34 is code AB5Tg10. Als ik dan op C34 klik moet de bijbehorende code van D34 naar het clipboard gaan (heb ik in een ander programma nodig), de kolom met codes is onzichtbaar gemaakt maar dat maakt voor het probleem niets uit.
Bvd voor eventuele hulp
John

Laatst bewerkt:
Als dubbelklikken voor jou ook goed is.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 3 Then
        With New DataObject
            .SetText Target.Offset(, 1).Value
            .PutInClipboard
        End With
    End If
    Cancel = True
End Sub
Bij verwijzingen wel even Microsoft Forms 2.0 Object Library aanvinken.

Of gewoon simpel aanwijzen:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, Range("C1:C100")) Is Nothing Then
   ActiveCell.Offset(, 1).Copy
 End If
End Sub

Bijlagen

Dag Rudi en Cobbe,
Rudy: Bij jouw oplossing krijg ik de melding "Compileerfout: Een door de gebruiker gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd". Je schrijft als wel "Bij verwijzingen wel even Microsoft Forms 2.0 Object Library aanvinken" Ik weet niet of dat gaat lukken omdat alle wijzigingen dagelijks worden gereset het systeem van mijn werk.
Cobbe: Zag even niet dat er een kolom al verborgen was zodat ik niet begreep waarom het niet werkte maar het werkt perfect en was precies wat ik bedoelde.
Bedankt voor jullie hulp
Gr. John

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan