Goedemorgen,
Ik heb een excel document welke heel gedetailleerd een productconfiguratie opbouwt.
Vanuit dit document wordt een lijst naar access 'geschoten' met alle onderdelen die besteld moeten worden.
Nu is het mogelijk dat 1 moertje op meerdere regels voorkomt, in verschillende hoeveelheden.
Ik wil echter, voordat de lijst naar access gaat, dat van elke artikel 1 regel gemaakt wordt. M.a.w. als ik 3 regels heb met hetzelfde moertje wil ik dat deze gegroepeerd worden tot 1 regel, maar dat wel alle hoeveelheden bij elkaar worden opgeteld.
Ik heb zelf al het e.e.a. getest, maar de macro werkt nog niet vlekkeloos.
Qua code is het nog niet ideaal, het moet nog beknopter worden, maar ik heb het zo gedaan om eerst de werking goed te krijgen.
Deze macro voegt voor het eerste artikel alles goed samen, maar gaat vervolgens niet terug in de 1e loop.
Ter verduidelijking heb ik ook een excel document bijgevoegd.
Bekijk bijlage Helpmij voorbeeld.xlsx
Ik heb een excel document welke heel gedetailleerd een productconfiguratie opbouwt.
Vanuit dit document wordt een lijst naar access 'geschoten' met alle onderdelen die besteld moeten worden.
Nu is het mogelijk dat 1 moertje op meerdere regels voorkomt, in verschillende hoeveelheden.
Ik wil echter, voordat de lijst naar access gaat, dat van elke artikel 1 regel gemaakt wordt. M.a.w. als ik 3 regels heb met hetzelfde moertje wil ik dat deze gegroepeerd worden tot 1 regel, maar dat wel alle hoeveelheden bij elkaar worden opgeteld.
Ik heb zelf al het e.e.a. getest, maar de macro werkt nog niet vlekkeloos.
Code:
Sub MergeItemNumbers()
Dim MyRow As Long
Dim MyRow2 As Long
Sheets("Export").Select
MyRow = 3
Cells(MyRow, 1).Select
Do Until MyRow = 500
MyRow2 = 4
Cells(MyRow2, 1).Select
Do Until MyRow2 = 500
If Cells(MyRow2, 1).Value = Cells(MyRow, 1).Value Then
Cells(MyRow, 2).Value = Cells(MyRow, 2).Value + Cells(MyRow2, 2).Value
Cells(MyRow, 5).Value = Cells(MyRow, 5).Value + Cells(MyRow2, 5).Value
Cells(MyRow2, 1).ClearContents
End If
MyRow2 = MyRow2 + 1
Loop
MyRow = MyRow + 1
Loop
End Sub
Qua code is het nog niet ideaal, het moet nog beknopter worden, maar ik heb het zo gedaan om eerst de werking goed te krijgen.
Deze macro voegt voor het eerste artikel alles goed samen, maar gaat vervolgens niet terug in de 1e loop.
Ter verduidelijking heb ik ook een excel document bijgevoegd.
Bekijk bijlage Helpmij voorbeeld.xlsx