• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel wel of niet in een formule?

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoe kan ik zien of een bepaalde cel betrokken is in een formule?

zou je het een beetje uitgebreider uit kunnen leggen??

- je hebt een formule... en je wilt weten of een bepaalde cel in deze formule gebruikt wordt???

Hoihoi,

Als je in een cel met een fuctie staat en in de formulebalk klikt (bovenin), lichten alle cellen die in deze formule voorkomen op (omrand met bepaalde kleurtjes). Maar als je een cel hebt en ergens anders staat de formule, waar deze cel in gebruikt wordt... dan zou ik niet weten hoe je dat kunt zien. :(

Grtz, Pelley

Te gek!

Ontzettend bedankt, dat bedoelde ik precies: doelcellen aanwijzen!:thumb:

nog één vraagje!

heb een cel aangewezen, klik op doelcellen aanwijzen en krijg nu een pijl te zien met aan het eind heirvan een klein werkblaadje! Zal dus wel een verwijzing naar een ander werkblad zijn maar hoe weet ik nu waar naar toe? Heb gezocht in de "help" hoor maar kan niets vinden! :o

Dubbelklik rechtsonder op het getoonde kleine werkblaadje. In het venstertje dat dan verschijnt staat het werkblad vermeld.

Tof!

Gelukt! Heb me suf zitten klikken op het werkblaadje, moest op de pij zijn, oeps! Bedankt voor je snelle reactie!:thumb:

Zet de icoontjes op de werkbalk.
(broncellen, doelcellen en verwijder controlepijlen)
Op de cel met formule gaan staan en nu op de icoon broncellen klikken.
Om nu geheel makkelijk naar de broncel toe te gaan is door op de LIJN te dubbelklikken - je springt nu vanzelf naar de broncel.
Staat de broncel in een ander blad nr. dan krijg je een venstertje te zien - dubbelklik op getypte verwijzing in dit venster en je springt naar de juiste cel in het andere blad.
Vooral in een groot blad of bladen is dit onmisbaar.
mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan