• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel wijzigen aan de hand van Combobox waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbergie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Goedemiddag,

Ik heb een vraag, ik heb een Userform gemaakt waarin ik een serienummer invul in een ComboBox. Nou wil ik op een commandbutton een commando toevoegen dat hij aan de hand van dat serienummer gaat zoeken in Blad2 en Blad3 naar de rij die dat Serienummer bevat en dan vervolgens moet hij in rij H de cel veranderen van In behandeling naar afgehandeld.

Nou heb ik wel voor elkaar gekregen dat hij op 2 blad gaat zoeken en de juiste rij selecteert maar nu moet hij nog op blad 2 en 3 zoeken en hij moet de cel wijzigen

Dit is de code:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim ws As Worksheet
Dim Rng As Range
Set ws = Sheets("Blad2")   'Change the sheet name as per requirement
Set Rng = ws.Range("A2:AL2").Find(Me.TextBox1.Value)
If Not Rng Is Nothing Then
    ws.Activate 'this line makes sure that you are on the right sheet
    Rng.Select
Else
    MsgBox "No matching cell is found.", vbExclamation, "Value Not Found!"
    Exit Sub
End If
End Sub

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Laatst bewerkt:
Met een voorbeeld documentje wordt je sneller en beter geholpen.

Oke bij deze:
Het idee is dat alles wat ik aanmeld met de knop: retour klant aanmelden in blad 2 komt
En met de knop Retour leverancier aanmelden in Blad 3 komt. Met de Knop Retour afmelden wil ik dus met het serienummer kunnen zoeken in blad 2 en 3 en vervolgens de status veranderen.

Bijlagen

ondertussen heb ik wel voor elkaar gekregen dat hij in behandeling aanpast naar afgerond met de volgende code:
Code:
Dim ws As Worksheet
Dim Rng As Range
Set ws = Sheets("Blad2")   'Change the sheet name as per requirement
Set Rng = ws.Range("A2:AL2").Find(Me.ComboBox1.Value)
If Not Rng Is Nothing Then
    ws.Activate 'this line makes sure that you are on the right sheet
    Rng.Select
    ActiveCell.Offset(0, 7).Select
    ActiveCell.Formula = "Afgerond"
Else
MsgBox "No matching cell is found.", vbExclamation, "Value Not Found!"
Exit Sub
End If
End Sub

Nou moet ik alleen nog weten dat hij ook zoekt in blad 3.

Ik krijg de melding No matching cell found in Blad2 terwijl het serienummer wel in blad 3 staat

Het documentje dat ik plaatste werkt hier prima.
Controleer ook Blad3, want het gevonden regelnummer is 1048576

Dat heb ik dus ook aangepast in dat documentje.
Als je de code naar een eigen document hebt gekopieerd kan ik er niks mee als je dat document niet plaatst.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem nog even getest maar hij werkt inderdaad wel op het moment dat er maar 1 product in blad 2 of 3 staat maar als er meerdere instaan werkt hij niet meer

Waarom gebruik je niet gewoon 1 tabel? Een tabel moet je overigens nooit groter maken dan het aantal regels wat er instaat.

Uiteindelijk wil ik de beide tabellen apart op 2 schermen in onze loods projecteren dus vandaar dat ik niet met filters werk. Dat de tabellen heel groot zijn wil ik inderdaad op het laatst aanpakken maar ik wou eerst even zorgen dat het userform werkt ;)

Ik zie al waar het aan ligt ik had:
Code:
Set Rng = ws.Range("A2:AL2").Find(Me.ComboBox1.Value)

in plaat van:
Code:
Set Rng = ws.Range("A:AL").Find(Me.ComboBox1.Value)

Hij werkt nu helemaal goed bedankt!

Waarom zo omslachtig ?
In welke kolom staat het te zoeken element ?

Code:
Sub M_snb()
  on error resume next
  sheets("Blad2").usedrange.columns(1).Find(ComboBox1).offset(,7)="Afgerond"
End Sub

Laatst bewerkt:
ja ik heb zelf niet zo heel veel kennis van vba dus heb wat codes van internet gecombineerd en uiteindelijk werkt het :D maar ik zal even kijken of ik hem wellicht wat simpeler kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan