Goedemiddag,
Ik heb een vraag, ik heb een Userform gemaakt waarin ik een serienummer invul in een ComboBox. Nou wil ik op een commandbutton een commando toevoegen dat hij aan de hand van dat serienummer gaat zoeken in Blad2 en Blad3 naar de rij die dat Serienummer bevat en dan vervolgens moet hij in rij H de cel veranderen van In behandeling naar afgehandeld.
Nou heb ik wel voor elkaar gekregen dat hij op 2 blad gaat zoeken en de juiste rij selecteert maar nu moet hij nog op blad 2 en 3 zoeken en hij moet de cel wijzigen
Dit is de code:
Kunnen jullie mij misschien verder helpen?
Ik heb een vraag, ik heb een Userform gemaakt waarin ik een serienummer invul in een ComboBox. Nou wil ik op een commandbutton een commando toevoegen dat hij aan de hand van dat serienummer gaat zoeken in Blad2 en Blad3 naar de rij die dat Serienummer bevat en dan vervolgens moet hij in rij H de cel veranderen van In behandeling naar afgehandeld.
Nou heb ik wel voor elkaar gekregen dat hij op 2 blad gaat zoeken en de juiste rij selecteert maar nu moet hij nog op blad 2 en 3 zoeken en hij moet de cel wijzigen
Dit is de code:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim ws As Worksheet
Dim Rng As Range
Set ws = Sheets("Blad2") 'Change the sheet name as per requirement
Set Rng = ws.Range("A2:AL2").Find(Me.TextBox1.Value)
If Not Rng Is Nothing Then
ws.Activate 'this line makes sure that you are on the right sheet
Rng.Select
Else
MsgBox "No matching cell is found.", vbExclamation, "Value Not Found!"
Exit Sub
End If
End Sub
Kunnen jullie mij misschien verder helpen?
Laatst bewerkt: