• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Cel wijzigen lukt niet i.v.m beveiliging

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Debbiedg

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2025
1767688453584.png

Iemand enig idee hoe ik een beveiliging kan weghalen.
Het gaat hier om een excelbestand met een paar honderd regels en heel veel formules. Ik wil hier en daar een formule aanpassen i.v.m. wijzigingen en kan niks bewerken.
We hebben hier ook geen idee hoe die beveiliging erop komt. Laat staan hoe het eraf moet.
Mocht je een idee hebben kan je mij hiermee helpen in een beetje Jip en Janneke taal?? Alvast bedankt.

Klik in het menu op Controleren en vervolgens op Werkmap beveiligen.
Volg dan wat er verschijnt.

1767689203174.png

Bedankt voor je reactie. Ik had die stap ook al gevonden en gedaan maar ik krijg dan een scherm met een wachtwoord invullen. Dit wachtwoord hebben we helaas niet meer.

En de keuze Werkblad beveiligen heb je ook geprobeerd?
Als er een wachtwoord op zit en je die niet hebt zal het lastig zijn.
Mocht je dat document hier kunnen plaatsen wil ik het wel proberen.
Uiteraard dan wel eerst anonimiseren.

Ik heb het hele filmpje doorlopen en alles ging zoals het moest gaan tot ik moest opslaan. Daar moest ik kiezen opslaan en vervangen en toen gaf hij aan dat er een fout was. Het werkblad opende niet meer en ik moest het laten gaan.. jammer.....
Bericht automatisch samengevoegd:

opmerking: ik ben aan het werk op een terminal server misschien is dit de reden dat het niet kan?

Blijft de mogelijkheid dat document hier te plaatsen.

En ook bij deze :)

Bijlagen

Ik heb hem teruggekregen maar zie niet dat de beveiliging eruit is?
Ik heb op een willekeurige cel ( kolom I) geklikt en als ik daar de formule wil veranderen krijg ik nog steeds dezelfde melding over de beveiliging.

Dan open je niet het bestand dat ik plaatste.
Op het blad Informatie en uitleg is de beveiliging verwijderd.

Waar vind ik dan die bijlage die jij teruggestuurd heb? Ik zie in jou bericht een bijlage en die heb ik geopend
zie hieronder:
1767699169430.png

Dat is inderdaad het bestand dat ik plaatste en kan ik zonder probleem aanpassen.
Heb je het bestand na het downloaden wel gedeblokkeerd?
1767699339356.png

ohhhhhh wat stom... sorry ik zie nu wat je bedoeld met blad
maar hoe krijg ik dan de beveiliging van de rest van die tabbladen af?

Sorry ik open jou bestand. Dan zie ik in tabblad informatie en uitleg onderstaande:
1767699645392.png

1767699675759.png
Dit staat er niet bij mij

Wat is deblokkeren?

1767699913199.png

Ja gevonden.. Deblokkeren... alleen moet ik dan een wachtwoord invoeren?

Ik heb in hert tabblad informatie en uitleg geklikt op beveiliging blad opheffen. Hier een wachtwoord ingegeven en ter controle nog een keer hetzelfde wachtwoord. Nu staat er 'blad beveiligen'. Bij dit blad is het dus gelukt. Ga ik nu naar een ander tabblad dan doe ik het zelfde 1767700216604.png

Echter zegt hij dan dat mijn wachtwoord niet goed is.
1767700308540.png

En nu loop ik dus vast.. Ik heb echt hetzelfde wachtwoord gebruikt. Gewoon mijn naam met hoofdletter

Laatst bewerkt:
Die tekst zal er inderdaad niet staan.
Als er om een wachtwoord wordt gevraagd open je niet het juiste bestand.
Deze is het met een andere naam.

Deblokkeren:
1767700463129.png

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry maar hoe kom ik bij dat scherm wat jij nou net laat zien dan? Ik begrijp het niet. Ik klik op het bestand wat jij stuurt. Dat zet hij hem rechtsbovenin bij mijn downloads. Hier open ik hem. Dan sla ik hem op. En dan?

Klik er met rechts op, dan zie je het plaatje dat ik plaatste.
Vink dan Unblock aan en klik op Ok.

1767700965629.png

Ik word steeds handiger haha. heb het scherm gevonden. maar geen vakje die ik kan aanvinken met unblok

Ok, die is dan niet geblokkeerd.
Dat is goed.

Maar die beveiliging zit er wel nog steeds op. Ik heb bij het 1e tabblad de beveiliging eraf gekregen. Ik moest hier een wachtwoord voor invoeren. Dus ik doe het zelfde bij de andere tabbladen maar dan zegt hij dat het wachtwoord niet klopt.
Ik ben erg lastig he?

Terug
Bovenaan Onderaan