• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ktonk1

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2005
Ik heb een cel met een numerieke waarde. Dit is een uitkomst van een optelling. De uitkomst is 0,50 of 0,00
Voor een acceptgiro (centen bedrag) moet dit zijn 50 of 00. Hoe kan ik dit eenvoudig omzetten.

Welkom op de Helpmij!

Zonder het bestand te kunnen zien zou ik in een eerste reactie zeggen:
zet ergens (in een van de betrokken cellen van een rij) dat de waarde van die cel met 100 vermenigvuldigd moet worden.
Of doe dit achteraf middels een macro.

Er zijn echter Helpmijers met oneindig veel meer kennis van Excel dan ik. Wellicht dat een van hen snel regaeert met een andere / betere oplossing.

Niet zo bescheiden Pasja :).

Mij lijkt ook wanneer je van een euro-bedrag een centenbedrag moet maken dat je dan de cel vermenigvuldigd met 100.

om de *100 oplossing wellicht nog wat concreter te maken.........

stel dat in de huidige uitkomstcel (A4) een formule staat die als volgt luidt:

=3*(A1-A2)+A3/4,5

dan zou de nieuwe formule in A4 worden:

=100*(3*(A1-A2)+A3/4,5)

met als gevolg dat in de bovenste formule de uitkomst wordt weergegeven als 0,26 en in de onderste als 26

Suc6!

centen maal 100 is prima bij alle combinaties achter de komma, veld wijzigen in general en ij heb de juiste waarde voor mijn acceptgiro. Alleen bij 0,00 werkt het niet.

0,00 weergeven als 00 kun je instellen bij je celeigenschappen.
Selecteer alle cellen waarvoor je dit wilt doen, klik op de rechtermuisknop en kies voor Celeigenschappen. Selecteer op het tabbald Getal de onderste optie Aangepast. Type rechts in het invoervak 00. Klik op Ok om de wijziging door te voeren. Alls waarden worden nu in twee cijfers weergegeven (behalve tekst ;-))

Succes

John

Hoi Ktonk1,

=Rest(A4;1)*100

Of

=Afronden(Rest(A4;1)*100;0)
om het bedrag afteronden 0 decimalen

Rest is hetgeen overblijft als je A4 (het bedrag) deelt door 1, de 0,00 of 0,50 uit je berekening, dat vermenigvuldig je met 100.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan