• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celbereik macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eefie2

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Graag had ik een oplossing gevonden voor het bewerken van een macro, ik moet namelijk wekelijks een telling doen van het aantal stockeerplaatsen per klant, de ene week gaat dit over 17000 st en de week daarop over 18000, bij het opnemen met de recorder krijg ik range ( a1:a17000), kan iemand me helpen met het gegeven dat ik hier moet opgeven, ik dacht dat het was met offset en en dan de volledige kolom, maar blijkbaar doe ik echt wel iets fout, (ben dan ook nog maar een beginneling) ;-)

... kan iemand me helpen met het gegeven dat ik hier moet opgeven
Nee, op grond van de gegevens die je hebt verstrekt, kan niemand dat.
Jij hebt waarschijnlijk een Excelblad voor je waarin allerlei gegevens staan en je weet precies wat je wil. Maar de lezers van dit forum moeten maar raden wat er staat.
Als je nu eens een voorbeeld geeft van wát er in je bestand staat en wáár, en wát je wil berekenen, dan zul je hier wel geholpen worden. Best voeg je een Excelbestandje bij je vraag met een voorbeeld.

Nee, op grond van de gegevens die je hebt verstrekt, kan niemand dat.
Jij hebt waarschijnlijk een Excelblad voor je waarin allerlei gegevens staan en je weet precies wat je wil. Maar de lezers van dit forum moeten maar raden wat er staat.
Als je nu eens een voorbeeld geeft van wát er in je bestand staat en wáár, en wát je wil berekenen, dan zul je hier wel geholpen worden. Best voeg je een Excelbestandje bij je vraag met een voorbeeld.

Hierbij een fictieve file waar het (probleem) zich voordoet.
in de eerste kolom heb ik bestaande gegevens, op dit moment 29 rijen, in kolom 2 zoek ik met behulp van vertikaal zoeken de nodige gegevens,de file van morgen kan misschien 40 rijen bevatten maar als ik de macro hierop uitvoer zijn slechts de eerste 29 rijen opgelost.
Graag dus jullie deskundig advies

Bijlagen

Zou je kunnen omschrijven wat je nu precies wil weten,
welke informatie je uit dat bestand wil halen?
Want dat is me niet duidelijk.

Eefie2, Waar is je macro dan? Zonder macro kunnen we ook niets verbeteren/toevoegen.

Groet, Leo

Zou je kunnen omschrijven wat je nu precies wil weten,
welke informatie je uit dat bestand wil halen?
Want dat is me niet duidelijk.

Wat ik graag zou willen weten is welke tekst ik aan de macro moet aanpassen (vba), zodat hij selecteert tot de laatste cel waar ik de gegevens wil plaatsen.

Active cells? offset?

Eefie2, ehhhhh.... 't zal aan mij liggen, maar wat er nu in het workbook zit, kan ik niet echt een macro noemen 'waar op verder te bouwen is'...:rolleyes:
Je hebt toch hoop ik wel iets beters dan dit?

Groet, Leo

EDIT: maar bekijk deze 'gelijktijdige' topic maar 'ns... die komt op hetzelfde neer...

Laatst bewerkt:
Eefie2, ehhhhh.... 't zal aan mij liggen, maar wat er nu in het workbook zit, kan ik niet echt een macro noemen 'waar op verder te bouwen is'...:rolleyes:
Je hebt toch hoop ik wel iets beters dan dit?

Hmmm, zou hier het één en ander ontbreken? :eek::D

Eefie, heb je die code helemaal zelf geschreven? :shocked:

Alle gekheid op een stokje: waar is de code die je al hebt? Ik denk dat je gewoon de verkeerde geplakt hebt, deze doet nl. niets.

En dan zal er zeker iemand naar kijken.

Wigi

Laatst bewerkt:
Eefje,
als je nu gewoon eens omschrijft wat je wil bereiken, dan zullen er hier wel mensen zijn die voor jou een macro schrijven zoals je hem hebben wil. Maar dan moet je wel uitleggen wát je wil, want dat valt niet uit je bestand op te maken. Dus schrijf gewoon even: ik heb deze gegevens die daar en daar staan en ik wil dit en dat bereiken. Dat 'dit' en 'dat' omschrijf je dan.

Deze topic lezende krijg ik een "van Gaal-gevoel".
De TS geeft duidelijk in de 1e vraag aan een overzicht te willen van het aantal stockeerplaatsen (kolom A) per klant (kolom B).
Een draaitabel zou al uitkomst kunnen bieden.
Of zie ik iets over het hoofd?:rolleyes:

@
In bijgevoegd bestand zit een simpele draaitabel.
Met bijv. .End kan in een macro de laatste rij van een kolom gevonden kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Deze topic lezende krijg ik een "van Gaal-gevoel".
Roncancio, even off-topic:
ik weet nog net dat Van Gaal een voetbaltrainer is, maar ik ben verder niet zo thuis in voetbal (ja, die mensen zijn er ook). Wat is een Van Gaal-gevoel? Uit je reactie maak ik op dat het iets moet zijn als 'naar de bekende weg vragen'. Wat heeft Van Gaal gezegd op grond waarvan de uitdrukking 'een Van Gaal-gevoel' is ontstaan?

Roncancio, even off-topic:
ik weet nog net dat Van Gaal een voetbaltrainer is, maar ik ben verder niet zo thuis in voetbal (ja, die mensen zijn er ook). Wat is een Van Gaal-gevoel? Uit je reactie maak ik op dat het iets moet zijn als 'naar de bekende weg vragen'. Wat heeft Van Gaal gezegd op grond waarvan de uitdrukking 'een Van Gaal-gevoel' is ontstaan?

Van Gaal sprak ooit de woorden: "Ben ik nou zo slim of zullen jullie nu zo dom!"
Dát zal ik NOOIT beweren maar volgens mijn onbescheiden mening, is de oplossing simpeler dan gedacht. Als ik er naast zit, dan hoor ik het graag.
Mijn reactie/intentie is om een suggestie aan te reiken aan de TS om een idee te geven van een mogelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Van Gaal sprak ooit de woorden: "Ben ik nou zo slim of zullen jullie nu zo dom!" Dát zal ik NOOIT beweren maar volgens mijn onbescheiden mening, is de oplossing simpeler dan gedacht. Als ik er naast zit, dan hoor ik het graag.Mijn reactie/intentie is om een suggestie aan te reiken aan de TS om een idee te geven van een mogelijkheid.
Ok,
bedankt voor de uitleg.

Mijn probleem is opgelost

Wat ik nodig had om mijn resultaat te verkrijgen, was:

With Range ("c2")
.Copy
.Autofill Range(cells(1), .Offset(; -1) .End(xlDown).Offset(, 1))

End Whith

Eefie, kan je eens de juiste code hier zetten, want dit werkt langs geen kanten.

O.a. een ; in de code kan niet, een spatie voor .Offset kan niet.

EDIT:

Heb het zelf gedaan:

Code:
    With Range("c2")
        .AutoFill Range(.Cells(1), .Offset(, -1).End(xlDown).Offset(, 1))
    End With

Wigi

Code:

Om maar te zwijgen over een End Whith:shocked:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Eefie, kan je eens de juiste code hier zetten, want dit werkt langs geen kanten.

EDIT:

Heb het zelf gedaan:

Code:
    With Range("c2")
        .AutoFill Range(.Cells(1), .Offset(, -1).End(xlDown).Offset(, 1))
    End With

Wigi

INDERDAAD => volgens mijn geypte tekst kon dat niet werken, was van blijdschap, want ... mijn macro werkt en heb er ondertussen reeds een vervolg op gemaakt nl een draaitabel, lang leve de zoekfuncties van helpmij. nl , en natuurlijk dank aan iedereen die me wou helpen :D :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan