• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celeigenschappen behouden bij invoegen rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

joker5689

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2019
Hallo

Ik ben bezig om een sjabloon te maken voor een facturatieprogramma.
Daarbij heb ik een aantal cellen die samengevoegd zijn, waar er formules in zitten, ... .
Hoe kan ik er nu voor zorgen, wanneer ik een nieuwe rij invoeg, dat de cellen ook samengevoegd zijn en dat de formule ook gekopiëerd wordt naar die nieuw ingevoegde rij?

Huidige situatie: De celopmaak wordt wel mee gekopiëerd (rasteromlijning, lettertype, ...). De cellen die samengevoegd moeten zijn, zijn bij de nieuw ingevoegde rij opnieuw apart, de nodige formules zijn niet aanwezig in de cellen.
Ik wil dus dat alle instellingen ook aanwezig zijn in de nieuw ingevoegde rij.

Alvast bedankt!

Waarom zou je dat willen? Cellen samenvoegen is sowieso een heel slecht idee; meestal nergens voor nodig. Een rij met samengevoegde cellen is nog verklaarbaar als het om een titelrij o.i.d. gaat, maar dan wil je die rij toch niet met samengevoegde cellen kopiëren? Ik zou zeggen: gebruik een tabel, dan krijg je, als je nieuwe gegevens invoert, automatisch de opmaak + de formules mee in de nieuwe rij. Dan is in ieder geval de helft van je 'probleem' opgelost. De andere helft is dus: splits de samengevoegde cellen en gooi de (dan ongetwijfeld nutteloze) lege kolommen weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan